تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

نصب ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک گاز در ایلام طی ۲ سال گذشته

نصب ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک گاز در ایلام طی ۲ سال گذشته
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: افزون بر ۱۰ هزار و ۶۳۹ علمک از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در مناطق شهری و روستایی استان نصب و راه اندازی شده است.

محمود کشاورز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این مدت ۷۶۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در اقصی نقاط استان انجام و طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۱ هزار و ۸۳۸ اشتراک جدید پذیرش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۴۲ واحد تولیدی و صنعتی استان گازدار و شهر پهله دهلران و ۶۲ روستا در اقصی نقاط استان از نعمت گاز طبیعی پایدار برخوردار شدند که بیشترین روستاها در شهرستان هلیلان با تعداد ۲۰ روستا بود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام افزود: همچنین در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به ایلام گازرسانی به هشت روستای استان در آبدانان، هلیلان چرداول، مهران، ملکشاهی و دهلران و تکمیل گازرسانی و علمک گذاری به شهرهای میمه و پهله دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که در همان سال کار گازرسانی این روستاها به اتمام رسید و هم اکنون مردمان این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز یادآور شد: گازکشی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام بود که این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را بصورت رایگان انجام داد.

وی اضافه کرد: گاز رسانی به ۱۰ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به ایلام بود که به پایان رسیده و پیمانکار در حال نصب انشعاب علمک برای منازل این روستاها بوده و انجام عملیات اجرایی گازرسانی به سایر روستاها با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه پنج مصوبه قبلی رئیس جمهور و هیأت دولت برای ایلام مربوط به این شرکت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است، افزود: شرکت گاز استان ایلام در زمینه های مختلف گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنایع استان و همچنین در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی موفق به کسب رضایت نسبی آحاد مختلف مردم در این زمینه ها شده است.

کشاورز از اجرای طرح نصب پایلوت شیرها EFV در برخی از مناطق ایلام بر روی علمک مشترکین خانگی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و در زمان وقوع ضربه به علمک، در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بخصوص زلزله به صورت خودکار گاز مشترکین خانگی قطع و از بروز حوادث جلوگیری می کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار عدد از این شیرآلات به صورت پایلوت در نواحی ایلام، سرابله، مورموری و صالح آباد نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در آینده تمامی مشترکین خانگی به شیرهای EFV تجهیز می شوند، اظهار داشت: در زمان بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و دیگر اتفاقات این شیرها به طور خودکار جریان گاز را قطع و مانع ورود گاز به بخش خانگی می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گازرسانی به یک جایگاه CNG، نصب و راه اندازی ۲۸ ایستگاه تقلیل فشار، ایستگاه میترینگ اندازه گیری و همچنین ۲ شهرک صنعتی را از دیگر اقدامات این شرکت در طی ۲ سال اخیر برشمرد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و از مجموع ۶۳۷ روستای استان هم اکنون ۵۶۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و گازرسانی به ۱۷ روستا در دست اجرا است و ۱۳ روستا در دستور کار گازرسانی قرار دارند و ۳۷ روستای دیگر هم فاقد توجیه اقتصادی گازرسانی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.