تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

۹ دی فرصتی برای دشمن‌شناسی * سامی شهبازی

۹ دی فرصتی برای دشمن‌شناسی     * سامی شهبازی
نگاه اقتصاد - اگر دشمن شناسی ضعیف باشد، جای جلاد و شهید عوض می شود، بدهکار طلبکار می‌شود، خطای محاسباتی پیش می آید و مردم راهی آدرسهای غلط خواهند شد.

تقویم دوباره به سالروز حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت و تجدید میثاق با جایگاه مترقی ولایت رسید. این بار نهم دی ماه متفاوت از سالهای گذشته است و با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از نخستین دشمن‌شناسان تاریخ اسلام و ترسیم کننده ره حق از باطل و همچنین با ایام نخستین سالگرد سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان برجسته ترین مصداق مرد میدان دشمن‌شناسی گره خورده است.

 

نمی خواهم یک تقسیم بندی درجامعه درحوزه دشمن شناسی داشته باشم ونگاهم بیشتر به خواص است !

 

معمولا یک عده از خواص طرفدار حق و دیگری خواص طرفدار باطل هستند. مواجهه اصلی اینجاست و در نتیجه اش سقیفه ها و صفین‌ها و کربلاها اتفاق می افتد. و چه دردناک است که همیشه خواص طرفدار حق در طول تاریخ اندک بوده اند. شاید اگر در طول تاریخ، ما بیش از آنکه بر نقاط قوت و ضعف خود کار می کردیم؛ بر روی شناخت دشمن کار می کردیم، بسیار موفق‌تر بودیم و اکسیر بصیرت قرنها زودتر به دست ما می رسید.

 

اگر دشمن شناسی ضعیف باشد، جای جلاد و شهید عوض می شود، بدهکار طلبکار می‌شود، خطای محاسباتی پیش می آید و مردم راهی آدرسهای غلط خواهند شد. این دشمن شناسی نیز فقط از عهده خواص برمی‌آید. به تعبیر رهبرفرزانه انقلاب: “تصمیم گیری خواص در وقت لازم (وقت شناسی)، تشخیص خواص در وقت لازم (جهت شناسی)، گذشت خواص از دنیا در لحظه لازم و اقدام خواص برای خدا در لحظه لازم است که تاریخ را و ارزشها را نجات می‌دهد”.

 

بی تردید نقش بی بدیل امام جامعه در خنثی سازی توطئه دشمنان در تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و اهداف مترقی نظام یک نقش اساسی و اصلی در ۹ دی بود.

 

فتنه ۸۸ به گواه تمام اهل فن و تحلیل از حیث ماهیت؛ شیوه و بازیگران آن در خارج و داخل یک فشار حداکثری به باورها، ارزشهای دینی، افزایش فشار خارجی به کشور، ساختارشکنی و توهین به مقدسات بود و نقش مردم در برون رفت از این توطئه بی بدیل بود؛ توطئه ای که سالها برای آن برنامه ریزی شده بود با حضور الهی و چشمگیر مردم غائله خنثی و تمام شد.

 

فردا در واقع روز سوگند و پایداری مردم با بصیرت با نظام اسلامی و جایگاه مترقی ولایت است و در واقع، در بین ایام الله هایی که در طی دوران انقلاب داشته ایم “۹دی نگین انگشتری آنهاست”./ایلام معلم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.