تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

پروژه سد سیکان دره شهر جان دوباره گرفت

پروژه سد سیکان دره شهر جان دوباره گرفت
ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: فعالیت پروژه سد سیکان دره شهر با تلاش قرارگاه خاتم انبیا (ص)، هلدینگ نیرو و موسسه بعثت آغاز شده است.

 

صادق علیمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فعالیت پروژه سد سیکان دره شهر شروع که تاکنون هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: این اعتبار شامل خرید و تملک اراضی روستاهای فرهاد آباد نیز می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با بیان اینکه این پروژه باعث اشتغال زایی در منطقه خواهد شد، تاکید کرد: بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر با اولویت نیروی بومی می توانند در این پروژه جذب و بکار گیری شوند.

علیمرادی تاکید کرد: سد مذکور واقع در روستای فرهادآباد شهرستان دره شهر با حجم مخزن ۱۴.۶ میلیون متر مکعب درسال با هدف تامین آب کشاورزی و صنعت شهرستان دره شهر، آب شرب دراز مدت شهرستانهای آبدانان، دره شهر و بدره و حقابه برآن ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی پایین دست در حال احداث است.

به گزارش ایرنا، سد سیکان شهرستان دره شهر از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی و با ارتفاع ۷۰ متر از بستر و طول تاج یک هزار و ۲۳۰ متری است.

در صورت بهره برداری از این سد مخزنی با حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی، سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت از آب آن استفاده می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.