تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

مخبر: اربعین رزمایش خودجوش مردمی برای نمایش قدرت جهان اسلام است

مخبر: اربعین رزمایش خودجوش مردمی برای نمایش قدرت جهان اسلام است
ایلام - معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اربعین یک رزمایش خودجوش مردمی برای نمایش قدرت جهان اسلام است، گفت: حدود ۷۰ درصد ترددهای اربعین از مرز مهران انجام خواهد شد و این مرز گذرگاه اصلی زائران است.

 

محمد مخبر روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران افزود: بیشتر زائران به لحاظ فاصله اندک با عتبات عالیات و وجود امکانات بیشتر نسبت به دیگر مرزها، مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

وی از زائران خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت وقت را مدیریت و سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مخبر یادآور شد: پیش بینی می شود نسبت به سال های گذشته تعداد زائران ۲ برابر باشد که به علت گرمای فزاینده باید تعداد سایبان ها و وسایل و امکانات سرمایشی و خنک کننده افزایش یابد.

وی افزود: خدمت رسانی به زائران اربعین بدون شک برای خادمان و خدمت رسانان برکت دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استاندار ایلام با پیگیری های مداوم و جهادی خود با وجود وقت اندک در صدد تکمیل پروژه های در دست اقدام اربعین قبل از حضور زائران در استان بوده است.

مخبر یادآور شد: کارهای زیرساختی زیادی به سرانجام رسیده یا در حال تکمیل شدن است و باید با تمام توان کارهای باقیمانده ساماندهی و کسری ها نیز از سوی دولت پیگیری انجام می شود.

وی تاکید کرد: مسوولان باید ‌ظرفیت ها و توان مردم را برای تسریع در امور و خدمات رسانی مطلوب به زائران بکارگیری کنند چرا که حضور مردم در خدمات رسانی به زائران باعث حذف بسیاری از محدودیت های دولتی می شود.

مخبر اربعین را یک مانور خودجوش مردمی دانست و گفت: سفر اقشار مختلف به عتبات عالیات تا حضور گسترده خادمان مردم در بخش های گوناگون در کنار مسوولان دستگاه ها، اربعین را به یک همایش باشکوه مردمی تبدیل کرده‌است.

معاون اول رییس جمهور افزود: مسوولان به تنهایی قادر به انجام و مدیریت امور نیستند و باید از ظرفیت های مردم در سهولت تردد و خدمات رسانی به زائران بهره گیری شود.

وی اضافه کرد تاکید رییس جمهوری بر تسهیل در سفر زائران به عتبات عالیات است که مسافران با هزینه پایین و بدون مشکل و مانع خاصی برای شرکت در مراسم اربعین اقدام کنند.

وی گفت: از مسائل مورد توجه مسوولان تداوم پیگیری ایجاد و تکمیل زیرساخت ها بعد از اتمام اربعین است که باید در طول سال انجام و به ماه های پایانی قبل از شروع اربعین موکول نشود و همچنین حفظ و نگهداری از امکانات بعد از پایان اربعین نیز مد نظر مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهور ظهر امروز به منظور بازدید از وضعیت پایانه مرزی مهران بعد از بازدید از خوزستان وارد مهران شد و در نشست ستاد اربعین استان در شهرستان مهران شرکت کرد.

‌پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون نفر زائر اربعین از مرز مهران تردد کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.