تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران

استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از استقرار ۳ فروند بالگرد در مرز مهران در راستای خدمات دهی و امدادرسانی به زوار در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۸ پایگاه امداد و نجات در مسیر های منتهی به مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار فعال هستند.

 

 

به گزارش ایرنا، ” سعید هژبری” شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، بر آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها در آستانه برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در استان ایلام بعنوان دروازه اعتبات عالیات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه مدیران دستگاه های اجرایی و عضو ستاد بحران استان در ایام اربعین حسینی باید در حالت آماده باش کامل باشند، تصریح کرد: مهم ترین موضوع ما در ایام اربعین پیش رو، تامین آب به هنگام و خنک برای زوار ، مدیریت و کنترل سفر و ترافیک جاده ها، جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران و تسهیل در تردد زوار است.

هژبری در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت مصرف آب شرب و برق و رفع مشکلات موجود در این زمینه در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: نحوه مصرف آب و برق باید در بین مردم بعنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از مدیران عامل آبفا و شرکت توزیع برق خواست بجد با متخلفین و انشعابات غیر مجاز برخورد نمایند و در این خصوص از ظرفیت دستگاه قضا کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: کار امداد و نجات و خدمات دهی به زوار در ایام اربعین حسینی با استقرار تعداد ۲۸ پایگاه امداد و نجات، ۶ تیم واکنش سریع، ۳تیم موتوری، ۳ فروند بالگرد، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و با ایجاد ۴ ایستگاه بیمارستانی و درمانگاه در مهران و در طول مسیر های تردد زوار به مرز مهران انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در این جلسه، باشاره به ابلاغ دستورالعمل امهال تسهیلات از محل بند د ماده ۱۶ کشاورزان گفت مبلغ اعلام شده برای امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی سیل و خشکسالی بسیار کم و جوابگوی درخواست های امهال نیست که در این راستا با مکاتبه استاندار به مرکز خواستار افزایش و تخصیص اعتبار مورد نیاز شده ایم.

“مجید بیگلریان” از دستگاههای عضو ستاد و کارگروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خواست ضمن بررسی وضعیت جانمایی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در راهپیمایی اربعین، آمادگی کامل و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر در راهپیمایی اربعین امسال را داشته باشند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش کامل به تمامی دستگاه‌های اجرایی، عضو ستاد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ابتدا تا انتهای مسیر حرکت زوار در استان به‌منظور پیشگیری و کاهش هرگونه مخاطره احتمالی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) تمهیدات لازم بعمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله ادارات آب و برق و سوخت، مخابرات، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر خواست که در جهت خدمات رسانی به زائرین ضمن احصا نیازمندیها ومصوبات ستاد اربعین حسینی برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.