تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

مسئول موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) خبر داد؛

فعالیت سینما سیار اربعین در موکب شین با پخش ۲ فیلم در هر شب

فعالیت سینما سیار اربعین در موکب شین با پخش ۲ فیلم در هر شب
نگاه اقتصاد

 

 

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی موکب شین، حسن اسدی نیا شامگاه سه شنبه در حاشیه آغاز به کار این سینما سیار اظهار کرد: سینما سیار اربعین هرشب برای زائران تا پایان فعالیت موکب شین اقدام به پخش فیلم می کند.

 

وی افزود: در این سینما هرشب و بعد از اقامه نماز جماعت ۱۴ فیلم کوتاه داستانی، مستند و سینمایی با موضوع اربعین حسینی در معرض دید عموم زائران حسینی قرار می گیرد.

 

اسدی نیا ادامه داد: راه اندازی و آغاز به کار سینما سیار از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی هنری موکب شین است که با مشارکت سازمان سینمایی کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موکب شین اقدام به پخش فیلم می کند.

 

به گفته مسئول موکب شین، سینما سیار اربعینهرشب در ۲ سانس در ساعات ۱۹ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۳ اقدام به پخش فیلم ساخته هنرمندان مطرح کشور می کند.

 

اسدی نیا فراهم کردن توشه فرهنگی و هنری با محتوای اربعین و زیارت عتبات عالیات در اوقات استراحت و تناول غذا از سوی زائران انجام می شود.

 

وی ادامه داد: امسال برای سومین سال پیاپی است که سینما سیار اربعین فعالیت هنری دارد و سال های گذشته در پایانه مرزی مهران بود و امسال این سینما سیار به موکب بزرگ سه راهی کارَزان منتقل شده است.

 

ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند.

 

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهم‌ترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است و در ایام اربعین افزون بر ۶۰ درصد زائران از این مرز عبور می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.