تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

سکوت خبری رسانه های غربی در انعکاس اربعین بیانگر عجز و ناتوانی آنان است

سکوت خبری رسانه های غربی در انعکاس اربعین بیانگر عجز و ناتوانی آنان است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سکوت خبری رسانه های معاند و جبهه استکبار در انتشار اخبار بزرگترین تجمع بشری بیانگر شکست، یاس، عقده و کینه آنها از مسلمانان و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین “اله نورکریمی تبار” در خطبه این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: حرکت معنوی، سیاسی و الهی شیعیان و آزادی خواهان جهان در اربعین در واقع ظلم ستیز و نهضت مبارزه علیه جهان سلطه است، اربعین مردم را برای مبارزه با استکبار جهانی و ظلم ستیزی آگاه کرده است.

وی اظهار کرد: رسانه های غربی و معاند که برای موضوعات مختلف خبرسازی می کنند، برای اربعین و حماسه سازی مردم سکوت خبری پیشه کرده اند و نکاتی چون تصادف، معطلی زائران و سوانح را در اربعین منعکس می کنند اما شور و ازدحام راهپیمایان در هوای گرم و پذیرایی از زائران را نمی بینند.

وی افزود: امام حسین(ع) چراغ هدایت و چراغی فروزان و نشان دهنده مسیر به انسان ها است و اربعین به عنوان یک فریضه الهی و سفر معنوی، سیاسی و مذهبی توسط مردم مومن و دوستداران اهل بیت (ع) در طول تاریخ و نسل به نسل شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: در این راهپیمایی عظیم مردمی، افزون بر ۲۲ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان از عراق و سایر کشورها خود را به بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) می رسانند و با افزودن تجمع مردمی موسوم به جاماندگان اربعین، جمعیت راهپیمایان اربعین بسیار فراتر از از ۲۲ میلیون نفر خواهد رفت.

وی اربعین را حلقه اتصال عاشورا با ظهور دانست و یادآور شد: ندای مددخواهی و نصرت طلبی امام حسین(ع) از انسان های آزاده و فهیم همچنان ادامه دارد و اربعین بهترین فرصت برای اعلام یاری مسلمانان و حق طلبان از اهل بیت(ع) به ویژه امام عصر (عج) به عنوان منتغم و خونخواه شهدای عاشورا است.

وی تاکید کرد: اربعین حلقه اتصال عموم شیعیان و ظلم ستیزان جهان فارغ از هرگونه نژاد، ملیت، دین، مذهب، رنگ، زبان و گرایش فکری است و راهپیمایی خودجوش اربعین خالق حماسه هایی پرشکوه از زائرانی است که خود را به کربلا می رسانند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، حضور زنان محجبه با پوشش کامل اسلامی در هوای گرم، سالخوردگان عصا به دست و قامت خمیده و کودکان و نوحوانان تجلی شکوه اربعین و برشی کوچک از مقدمه ظهور امام زمان(عج) و منتغم خون های به ناحق ریخته شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: ایثار، وحدت، کمک کردن، پذیرایی، همراهی، مهربانی و همدلی از جلوه های ناب راهپیمایی بزرگ اربعین است که توسط زائران و خادمان شکل می گیرد.

وی اظهار کرد: رویکرد عملی به اربعین محاسبات کشورهای معاند جهان اسلام را بهم ریخته و پیروزی خون بر شمشیر و وحدت بین شیعه و سنی در حرکت اربعین نمایان و سرمایه گذاری های دشمنان با حضور پرشور و خودجوش مردم در اربعین بی اثر شده است.

وی اضافه کرد: دولتمردان، مسئولان و مردم عراق همه ساله در ایام اربعین درس مهمان نوازی را به دنیا می آموزند و دولت سیزدهم، مسئولان، موکب داران و عموم مردم ایران اسلامی هم برای برگزاری اربعینی باشکوه سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: اربعین یک حرکت فرهنگی است ولی در زیارت همراه با معرفت باید اقدمات و فعالیت های بیشتری انجام گیرد و هدف اصلی اربعین زیارت با معرفت و ادراک امام حسین (ع) است.

وی به مسئولان توصیه کرد: احداث و توسعه زیرساخت های اربعین باید بدون وقفه استمرار داشته باشد و تا این پروژه ها بدون نقص و با دقت و وقت کافی تکمیل شوند و به ماه های نزدیک به اربعین موکول نشوند و باید بناها و موکب های ثابت و دائمی برای سال های آتی ایجاد شود و مسئولان از موکبداران مایل به ایجاد موکب های دائمی و سرمایه گذاری در استان باید استقبال کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، متولیان فرهنگی ستاد اربعین برای افزایش معرفت زیارت انجام دهند و موکبداران نیز آموزش های لازم در خصوص زیارت اربعین جهت ارائه به زائران را داشته باشند.

وی به سالروز واقعه ۱۷ شهریور اشاره و خاطرنشان کرد: این روز نقطه عطفی در قیام مردم ایران علیه رژیم طاغوت و حامیانش و یک برگ سیاه از تاریخ حکومت پهلوی در کشتار مردم بی دفاع بود و به فرموده امام راحل باید فاجعه ۱۷ شهریور به همه نسل های آینده منتقل شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.