تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۳

۱۶۵ هزار زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند

۱۶۵ هزار زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: ۱۶۵ هزار و ۵۹ زائر اربعین حسینی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

“سیدزاهدین چشمه‌خاور” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۳۷ زائر ایرانی و ۳۳ هزار و ۵۴۶ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) ۲ هزار و ۵۴۴ مسافر ایرانی و ۵۳۲ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی(ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، با توجه به ورود زوار اربعین به مهران که از سایر مرزهای کشور برای سفر اربعین خارج شده اند، حجم جمعیت زوار در پایانه مسافربری برکت این مرز افزایش یافته است و با پیگیری های مسوولان استانی و کشوری در شبانه روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه دستگاه اتوبوس کار جابجایی زوار را به نقاط مختلف کشور انجام داده اند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

به گزارش ایرنا، در ایام اربعین امسال بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.