تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

صحت سنجی عملکرد باسکولهای خرید محصولات کشاورزی در آبدانان و دهلران

صحت سنجی عملکرد باسکولهای خرید محصولات کشاورزی در آبدانان و دهلران
/
ایلام – نگاه اقتصاد – علیرضا سلیمانی از کالیبراسیون ۲۶ باسکول توزین وسایل نقلیه جاده‌ای در شهرستان های دهلران و آبدانان خبر داد و گفت در اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۲۶ باسکول توزین وسایل نقلیه جاده‌ای در سطح شهرستان دهلران و آبدانان مورد ارزیابی قرار گرفت که در این آزمون ها باسکول‌هایی که نتایج آزمون آنها با استانداردهای ملی منطبق بود گواهینامه تایید صلاحیت استاندارد دریافت نمودند.
رییس استاندارد شهرستانهای آبدانان و دهلران افزود استانداردسازی و برسنجی درستی عملکرد کلیه وسایل سنجش از حقوق شهروندان است و این اداره براساس وظایف ذاتی خود با نظارت بر کلیه وسایل توزین چرخدار جاده‌ای تلاش می کند تا از حقوق مردم حفاظت کند.
وی با مهم دانستن استانداردسازی وسایل توزین در ارتقاء اعتماد عمومی بیان داشت با توجه به اهمیت موضوع و به‌ منظور جلوگیری از تضییع حقوق ذی نفعان، آزمون‌های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین محصولات کشاورزی منطقه مانند گندم، جو، کلزا و ذرت در اولویت کاری این اداره قرار گرفت .
سلیمانی خاطر نشان کرد آزمون باسکول‌های ثابت همکف معطوف به زمان برداشت محصول نخواهد بود و در طول سال و به صورت مستمر و طی یک برنامه در کل استان ایلام ادامه دارد و از واحدهای تولیدی و خدماتی و باسکول‌داران تقاضا می‌شود با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.
این مقام مسئول بر الزام نصب برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها تاکید کرد و عنوان نمود نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تاییدیه استاندارد بر روی همه باسکول ها الزامی است و همه ذینفعان از این باسکول ها باید از نصب برچسب‌های صحت سنجش و تاییدیه استاندارد بر روی باسکول های مراکز مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.
وی در پایان تصریح کرد در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید نسبت به صحت عملکرد باسکول مربوطه، شهروندان محترم می‌توانند مراتب را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت پذیرد./آبدانان – بهروز مردانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.