تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان ایلام فراهم است

بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان ایلام فراهم است
نگاه اقتصاد - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در این استان فراهم است، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در استان با محور کارهای فرهنگی امکان پذیر است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، «محمدسبحان حسنی» روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: همه مردم استان ایلام محب اهل بیت(ع) هستند و این ارادت به ائمه اطهار(ع) در خون مردم استان عجین شده که نمونه آن برگزاری کنگره اربعین است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهداء (ع) در کشور شناخته می شود، افزود: اکثر مردم ایران هنگام پیاده روی اربعین، علاقه مند به حضور در مرز مهران برای رفتن به سمت عتبات عالیات هستند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: مرز مهران به دلیل نزدیک بودن به عتبات عالیات مورد استقبال مردم سراسر کشور است و در این سال ها مردم استان و به خصوص شهر مهران در پذیرایی و استقبال از زوار سنگ تمام گذاشته اند.

 

حسنی بیان کرد: بخش مهمی از زائرانی که از مرز مهران وارد عتبات عالیات می شوند، اهل خراسان هستند و این حرکت باعث پیوند معنوی بین ایلام و خراسان شده است، همچنین زائران عراقی که قصد تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) دارند، از مرز مهران وار کشور می شوند.

 

وی گفت: استان ایلام زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه مذهبی را دارد، بنیاد امام رضا(ع) در سال های اخیر اقدامات خوب فرهنگی در کشور و استان انجام داده و نیاز است جشنواره های مختلف فرهنگی توسط این بنیاد در استان اجرایی شوند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان و جذب جوانان و نوجوانان ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.