تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۲

دفاع مقدس عظمت ملت ایران و پویایی تمدن اسلام را به اثبات رساند

دفاع مقدس  عظمت ملت ایران و پویایی تمدن اسلام را به اثبات رساند
ایلام - فرماندار شهرستان آبدانان گفت: دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران، عظمت و فداکاری  رزمندگان فداکار، توان و پویایی مکتب و تمدن اسلامی را به افکار عمومی جهان نشان داد.

 

محمد رحمانی” روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبدانان، اظهار کرد: تجلیل و تکریم از جان گذشتگان بسیجی که در دوران سخت دفاع مقدس با اخلاص تمام و با بهای جان خود از عقیده، ایمان و ایران بزرگ پاسداری کردند، اقدام ضروری و در واقع زیبا ترین عبادت و بندگی خداست.

وی با تقدیر از فداکاری و از خود گذشتگی همه رزمندگان اسلام در گذشته، حال و آینده، گفت: در اوایل دوران دفاع مقدس بواسطه وقوع انقلاب و فقدان نیروی انسانی متخصص و تجهیزات نظامی مورد نیاز و هجمه بی رحمانه استکبار جهانی از طریق تسلیح دشمن بعثی، کشور و انقلاب نوپای ما با مشکلات مهم متعدد روبرو شده بود.

فرماندار آبدانان ابراز کرد: به حول و قوه الهی و هدایت‌های رهبری و مشارکت مردم توانستیم از آن گردنه های نفس گیر باموفقیت عبور کنیم و به نقطه اوج امروز برسیم که امروز دنیا به جایگاه ممتاز و نقش محوری ایران بزرگ غبطه می‌خورد.

رحمانی حضور و هوشیاری مردم را امنیت ساز و ِرامش آفرین دانست و تصریح کرد: سال گذشته دشمنان تلاش کردند با شیطنت عوامل استکبار و نهایت بی هنری عده ای در داخل با تخریب زیرساخت‌های خدماتی برای مدت کوتاهی قصد داشتند که با سلب امنیت اجتماعی بین مردم و مسئولین اختلاف ایجاد کنند اما با مسئولیت پذیری و مشارکت آحاد ملت طرح آنان عقیم ماند و به اهداف خود نرسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان نیز در این نشست، گفت: در هفته دفاع مقدس ۸۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، قرآنی و اقتصادی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ “نبی نوشادی” افزود: سرکشی از خانواده های شهدا و رزمندگان، تجلیل از مقام و منزلت پیشکسوتان دفاع مقدس، کمک مومنانه به بسیجیان کم توان، ارِایه خدمات پزشکی رایگان به جامعه روستایی و عشایری، کمک آموزشی به دانش آموزان محروم، برپایی محافل شعر و خاطره و مقاله، اجرای مسابقات حفظ و قرائت قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای رژه خودرویی و بهره برداری از طرح های تولیدات خانگی و برپایی آیین و جشن عاطفه ها از مهمترین برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در شهرستان آبدانان است.

این نشست با حضور مدیران اجرایی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری آبدانان تشکیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.