تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

ایلام در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج رتبه سوم کشور را دارد

ایلام در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج رتبه سوم کشور را دارد
ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه عملکرد فرمانداران در ساماندهی امور جوانان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: این استان رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “محمدسبحان حسنی” روز یکشنبه در نشست شورای ساماندهی امور جوانان این استان اظهار کرد: باید فرصت های جوان سازی جمعیت، فرزندآوری و ازدواج آسان جامعه از دست نرود و مشوق های لازم در حوزه جوان سازی جمعیت توسط ادارات جدی گرفته شود.

وی اشتغال را یکی از مهمترین خواسته ها و نیازهای جوانان برشمرد و افزود: باید ادارات متولی در خصوص اشتغال جوانان، برنامه های راهبری و هدایت شغلی جوانان را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نسبت به میانگین کشوری مقام سوم را در بین استان های کشور دارد.

حسنی یادآور شد: یکی از آیتم های همه دستگاه های اجرایی استان باید موضوع مهم گفت و شنود مستقیم و بدون واسطه مسئولان ادارات با جوانان جهت احصای نیازسنجی های مطالبات و خواسته های جوانان باشد.

وی ادامه داد: طیف زیادی از جوانان جامعه هدف اداراتی چون کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستند که باید از ظرفیت های گفت و شنود مستقیم با جوانان به منظور اطلاع یابی از خواسته های آنها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت همه دستگاه ها برای به سرانجام رساندن برنامه های ابلاغی دولت در موضوع طرح ساماندهی هدفمند مورد نیاز است و باید ارتباط موثر ادارات با جوانان ‌بیشتر و کیفی تر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام مساله گفت و شنود مسئولان با جوانان را مهم برشمرد و افزود: در این راستا از سوی ادارات برنامه ریزی و جدول زمان بندی منظم و منسجم مشخص تدوین و در جلسات آتی شورای ساماندهی جوانان عملکرد ادارات در این زمینه گزارش شود.

وی اضافه کرد: گفت و شنود بدون واسطه مسئولان با جوانان باعث می شود این طیف مهم و اثرگذار جامعه پاسخ سوالات، ابهام و خواسته های خود را به طور مستقیم از مدیران دریافت کنند.

حسنی یادآور شد: ادارات با برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، جوانان و نوجوانان را از نزدیک نسبت به دستاوردها و پیشرفت استان در حوزه های مختلف آگاه سازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام از ارزیابی عملکرد فرمانداران در رابطه با ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسات مرتبط با ساماندهی امور جوانان، مصوبات مربوطه را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی در خصوص واگذاری برخی اماکن دولتی برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان، تاکید کرد: باید این اماکن و مراکز مختص ازدواج آسان از نظر کیفیت، کمیت، تجهیزات، امکانات و زیباسازی فضا مورد ارزیابی و بررسی واقع شوند تا گرایش جوانان جهت برگزاری مراسم ازدواج آسان در این مراکز بیشتر شود.

حسنی با بیان اینکه جامعه نیازمند تزریق آرامش و امیدافرینی است، اظهار کرد: باید جوانان نخبه و موفق استان در حوزه های مختلف مورد حمایت قرار بگیرند و همچنین به عنوان الگو معرفی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: آگاهی مسئولان از مطالبات، ایده ها و خواسته های جوانان در سیاست گذاری، برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات تاثیرگذار خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.