تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:

نیروهای مقاومت در منطقه منتظر دستور ایران نمی‌مانند/ روند مذاکرات صلح ابراهیم کند شده است

نیروهای مقاومت در منطقه منتظر دستور ایران نمی‌مانند/ روند مذاکرات صلح ابراهیم کند شده است
تهران- کارشناس مسائل منطقه گفت: نیروهای مقاومت در منطقه برای حمایت از فلسطین منتظر دستور ایران نمی‌مانند و خودشان مسیری که باید طی کنند را به خوبی می‌دانند و در این مسیر از تمام امکانات و توانمندی‌های خود استفاده می‌کنند.

 

اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در خصوص سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان به چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و قطر متعاقب «عملیات طوفان الاقصی» که از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین حماس صورت گرفت اظهار داشت: این سفر در اوج درگیری‌های نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی صورت گرفت که نشان دهنده اراده و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در حمایت و همسویی از مقاومت در برابر رژیم اشغالگر بود.

وی گفت: در این برهه زمانی لازم بود تا جهت «انجام هماهنگی‌ها جهت چگونگی مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی» و حمایت از مقاومت و پیشگیری از کشتار مردم مظلوم غزه، میان مقامات کشورهای همسوی منطقه‌ای از جمله عراق، سوریه، لبنان و قطر چنین سفر دیپلماتیکی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به سفر و همزمان بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پایتخت رژیم اشغالی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به صورت صریح و شفاف اعلام کرده که همچنان با تمام توان از مقاومت فلسطین لبنان و سایر کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

زارعی افزود: این نشست‌ها و دیدارهای حاصل شده از سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به کشورهای همسوی منطقه حتماً می‌تواند منجر به هماهنگی بیشتر و بهتر جهت مقابله با رژیم صهیونیستی و توقف جنایات آنها علیه مردم غزه شود.

وی ادامه داد: «نیروهای مقاومت در منطقه منتظر دستور جمهوری اسلامی ایران نمی‌مانند» و خودشان مسیری که باید طی کنند را به خوبی می‌دانند و در این مسیر از تمام امکانات و توانمندی‌های خود استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: در تجمعات بسیار بی‌سابقه‌ای که در کشورهای مختلف در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برگزار شد، مردم در کشورهای منطقه و مسلمان و حتی در کشورهای اروپایی و در برخی شهرهای آمریکا از مظلومیت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

زارعی در خصوص «تناقض در سیاست آمریکا و رویکرد دوگانه» آنها مبنی بر اینکه از طرفی با ارسال گسترده تسلیحات و سایر حمایت‌های سیاسی و رسانه‌ای از رژیم صهیونیستی جانبدارانه در تنش اخیر ورود پیدا کرده است و از طرفی از نیروهای مقاومت می‌خواهد که خویشتن‌داری کنند، گفت: این‌ها بیانگر رویکرد دوگانه آمریکاست که از طرفی در کشتار وسیع غیرنظامیان و مردم مظلوم غزه مشارکت دارد و از طرفی گروه‌های مقاومت را از کمک و حمایت به فلسطینیان نهی می‌کند.

وی بیان کرد: سفر رئیس اتحادیه اروپا به سرزمین‌های اشغالی و همراهی با مقامات رژیم جعلی صهیونیستی و از آن طرف هم حمایت دیگر مقامات آمریکایی و اروپایی بیانگر نوعی هماهنگی در جبهه حامیان رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: با این قبیل اظهارات و مواضعی که از سوی کشورهای آمریکایی و اروپایی در حمایت از رژیم صهیونیستی و محدودسازی حامیان مردم مظلوم و بی دفاع غزه شاهد هستیم، رویکرد منافقانه آنها بیش از پیش برای مردم منطقه روشن شد و همین هم باعث شد تا «روند مذاکرات صلح ابراهیم کاملاً دچار تزل و کندی شود» و انشاالله در آینده این روند به کلی قطع خواهد شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.