تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

همدردی مردم ایلام با ساکنان بی دفاع غزه

همدردی مردم ایلام با ساکنان بی دفاع غزه
ایلام -  مردم عزادار ایلام با قلبی مالامال از اندوه و روانی جریحه دار شده، امروز همصدا با سایر نقاط ایران اسلامی به خیابان ها آمدند و فریاد "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۱۰ روز است که نوار بی دفاع غزه در زیر شدیدترین حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و هزاران شهروند فلسطینی ساکن این نوار، جان خود را از دست داده اند.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خبیثانه خود با حمله و بمباران بیمارستان “المعمدانی” غزه، مجروحان، کاردرمان و پناهندگان حاضر در این مکان را به خاک و خون کشید.

مردم ایلام امروز با حضوری گسترده و باشکوه بعد از اقامه نماز “ظهر و عصر” در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از مردم غزه و فلسطین، خشم و انزجار خود را از رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل نشان دادند.

عموم شهروندان ایلامی امروز در هر منصب و شغلی اعم از اداری و بازاری، شاغل و بیکار، زن و مرد، جوان و نوجوان در این تجمع اعتراضی شرکت داشتند.

مردم ولایی ایلام با سردادن شعارهایی چون “الله اکبر”، “یا علی حیدر”، “یا حسین(ع)”، “یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک”، “سیدحسن نصرالله بسم الله الله”، “خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست”، “تا خون در رگ ماست راه امام ره ماست”، “لعنت و نفرین حق بر قاصب فلسطین”، ” اسرائیل طمع کار این دشمن مسلمین”، “حمایت از فلسطین حمایت از امام است”، “آزادی فلسطین آزادی اسلام است”، “ای دول اسلامی کجاست عزم و غیرت، غزه شده غرق خون تا کی به خواب غفلت”، “ای مسلمین کی وقت اتحاد است نوار غزه صحنه جهاد است”، “پیام قرآن ما وحدت مسلمین است آزادی فلسطین شعار مسلمین است”، آمریکا و صهیونیست مرگ به نیرنگتان خون شهید غزه می چکد از چنگتان”، “اسرائیل اسرائیل کودک کش و جلاد است، فلسطین فلسطین عامل اتحاد است”، خشم و نفرت خود را اسرائیل و جنایات این رژیم ابراز داشتند.

راهپیمایان ایلامی، سکوت سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان های داعی حقوق بشر، حمایت کشورهای اروپایی و بعضا عربی و چراغ سبز آمریکا در جنایات هولناک اسرائیل محکوم و با مردم فلسطین همدردی کردند.

این تجمع خودجوش مردم و مسئولان ظهر امروز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر از محل مصلی تا چهارراه مادر برگزار شد.

حضور جوانان و نوجوانان که پرچم فلسطین را در دست داشتند در این راهپیمایی در کنار افراد مسن جلوه ای زیبا به این تجمع بخشیده بود.

در راهپمیایی امروز برخی مسئولان ارشد استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امشب نیز تجمع اعتراضی در محل پیاده راه آیت الله طالقانی در هسته مرکزی شهر ایلام برگزار می شود.

جمعه هفته گذشته نیز مردم ایلام بعد از نماز جمعه مسیر مصلی تا چهارراه مادر را در اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل راهپیمایی کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.