تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

هوای ایلام غبارآلود است

هوای ایلام غبارآلود است
ایلام - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: توده گرد و غبار که از ساعات اولیه صبح امروز وارد استان شده است تا اواخر وقت از آسمان استان خارج می شود.

“احسان احمدی نژاد” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این توده ریزگرد باعث افت کیفی هوا و کاهش دید افقی در برخی نواحی استان ایلام شده است.

وی افزود: دید افقی در شهرهای ایلام به پنج، ایوان هفت و سرابله به ۹ کیلومتر رسیده است و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی مناطق غربی مثل مهران و ملکشاهی طی ساعات آینده امروز وجود دارد.

احمدی نژاد ادامه داد: غلظت این توده گرد و غبار که در جنوب عراق تشکیل و وارد استان ایلام شد، به تدریج کاهش یافته و در ساعات پایانی روز رقیق تر می شود.

وی یادآور شد: این توده در عصر امروز رقیق شده و به تدریج تا اواخر وقت امشب از آسمان استان ایلام خارج خواهد شد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام در مورد وضعیت جوی استان توضیح داد: استان تا اواسط هفته آتی جوی پایدار خواهد بود و در این مدت نوسانات دمایی هم محسوس نیست.

احمدی نژاد اضافه کرد: از اواخر هفته پیش رو سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که اطلاعات تکمیلی و جامع تر در مورد این سیستم ناپایدار جوی در روزهای آینده مخابره خواهد شد.

به گزارش ایرنا، میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در آسمان استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۴ درصد کاهش داشت.

در نیمه اول امسال تعداد روزهای آلوده استان ناشی از گرد و غبار ۱۴ روز بود اما برای مدت مشابه سال گذشته ۸۹ روز ثبت شده است.

میزان استاندارد دید افقی ۱۰ کیلومتر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.