تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

استاندار: بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار بین شهرداری‌های ایلام توزیع شد

استاندار: بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار بین شهرداری‌های ایلام توزیع شد
ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه امسال سه هزار میلیارد و ۴۰ میلیون ریال در قالب ماده (۵۸) بین شهرداری‌های این استان توزیع شده است، گفت: شوراها نتیجه تبلور فکری مردم و از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی هستند.

به گزارش ایرنا،« حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام روز شنبه در نشست با اعضای شورای عالی استان با اشاره به جایگاه شوراها، اظهار کرد: شوراها در توسعه هر بخش، شهرستان و استان موثر هستند و با هم‌افزایی با مدیران و با استفاده از جایگاه حقوقی خود که نماینده مردم هستند می‌توانند در رضایتمندی و احقاق حقوق شهروندان نقش‌آفرین باشند.

وی شوراها را نتیجه تبلور فکری مردم و از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی ذکر کرد و گفت: انتخابات در هر کشور نشانگر این است که مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و در ترسیم آینده خود تعیین‌کننده هستند.

استاندار ایلام ابراز کرد: در کشور ما به‌عنوان یک کشور اسلامی، شاهد انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان و بخش، شهر و روستا در تمامی سطوح هستیم که این مهم از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی است.

بهرام نیا یادآور شد: با توجه جایگاه حقوقی شوراها و اینکه منتخب مردم هستند، مدیران کل استان‌ها با شوراها برای توسعه زیرساخت‌های شهرها و روستاها بیشترین تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه اربعین، گفت: امسال سه هزار میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و سال گذشته چهار هزار و پنجاه میلیون ریال در قالب ماده (۵۸) بین شهرداری‌های استان توزیع شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه امسال همچنین ۴۲دستگاه ماشین سبک و سنگین به شهرداری‌ها تحویل داده شد، گفت: همچنین ۱۶ هزار تُن قیر یارانه‌ای بین شهرداری‌های استان در سال جاری توزیع شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه تقویت و حمایت از شوراها از اهداف اصلی ما است، تاکید کرد: تهیه بودجه سالیانه، به‌هنگام و به‌موقع و تشکیل هیات رییسه شوراها بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: گام‌های بلندی در راستای توسعه استان برداشته شد و ایلام در آینده نه‌چندان دور از استان های برخوردار کشور خواهد بود و به لطف خداوند متعال ایلام اکنون شاهراه فرهنگی کشور است.

بهرام‌نیا گفت: پرونده مالیاتی نفت و گاز کشور پس سال ها به استان ایلام انتقال داده شد که امسال یک هزار میلیارد ریال طی ۶ ماهه نخست سال از بابت انتقال این پرونده وارد استان و بخش زیادی از این اعتبار صرف کمک به دهیاری‌ها، زیرساخت راه های عشایری ‌و شهرداری‌ها خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: در کمتر از ۲ سال ۶۴ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده که از میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال صرف تکمیل زیرساخت مسیرهای مواصلاتی به مهران شد.

وی افزود: در این دولت تلاش شد از ظرفیت اربعین برای تغییر سیمای شهری، کمبودها و خلأها در شهرستان‌های مختلف استان استفاده شود.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت مظلوم فلسطین، اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال مردم فلسطین غاصبان را بیرون خواهند راند و به سرزمین خود باز خواهند گشت.

استاندار ایلام، افزود: جنس جنایت و کُشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه از جنس جنایت چنگیر خان مغول است که به فضل الهی، نتیجه آن پیروزی مردم غزه و نظام اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای شورای عالی استان، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توجه به شهرداری ها، دهیاری‌ها و تقویت شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان با استاندار ایلام در میان گذاشتند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.