تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

بهزیستی و کتابخانه های عمومی ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بهزیستی و کتابخانه های عمومی ایلام تفاهم نامه همکاری امضا کردند
ایلام - تفاهم نامه همکاری بین مدیران کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان ایلام

با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام روز یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: همکاری دوجانبه در راستای ارتقاء سطح آگاهی و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست با اجرای برنامه های متنوع و آموزنده در مناسبتهای ویژه، همکاری در ارتقا سطح آگاهی و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین افراد جامعه هدف بهزیستی و همکاری در زمینه های فرهنگی، آموزشی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، هفته کتاب، هفته بهزیستی و سایر مناسبتها از محورهای این تفاهم نامه است.

“حسین نورعلیوند” همکاری در زمینه ارائه تسهیلات لازم در راستای عضویت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، همکاری در تقویت منابع و کتب مورد نیاز در کتابخانه های بخش نابینایان و ناشنوایان، برگزاری جلسات مشترک با هدف توجه بیشتر به جامعه هدف تحت حمایت و ارایه خدمات و تهیه تجهیزات به کتابخانه تخصصی نابینایان و ناشنوایان را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان ایلام را ۴۷ هزار نفر در مناطق مختلف این استان عنوان و خاطرنشان کرد: امید است با بهره گیری از این تفاهم نامه زمینه دسترسی هرچه بهتر جامعه هدف از خدمات فرهنگی کتابخانه های عمومی استان فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: همکاری و تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه، دانش افزایی و توانمندسازی افراد آسیب دیده، استفاده از کتابخانه سیار در مناطق معرفی و شناسایی شده از طریق بهزیستی، همکاری در جهت عضویت با ارائه کد تخفیف جهت کارکنان و اعضا معرفی شده از طرف بهزیستی، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب، نشست کتاب خوان، رونمایی و سایر برنامه های مناسبتی با حضور اعضا معلول جسمی یا استعدادهای ویژه در حوزه نویسندگی با هماهنگی و اخذ مجوز از اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی و منابع را از جمله تعهدات این نهاد در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در بین جامعه معلول استان است.

“سمیه حیدری” همکاری و پشتیبانی لازم جهت ایاب و ذهاب اعضا نابینا، کم بینا و ناشنوا جهت حضور در کتابخانه های عمومی، اطلاع رسانی به افراد تحت پوشش برای مراجعه به کتابخانه های عمومی، کمک و همکاری دعوت از مربیان مجرب در زمینه های مختلف آموزشی برای نابینایان، همکاری و فراهم کردن زمینه بهره مندی از فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی اعضای دارای معلولیت، همکاری در اجرای مسابقه کتابخوانی و تامین بخشی از جوایز مسابقات اجرایی بین جامعه هدف را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی مشارکت و همکاری در برگزاری نشست های کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، همایشها و سایر برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را تعهدات مشترک این تفاهم نامه عنوان کرد که زمان اجرای آن از مهرماه جاری به مدت چهارسال خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان اینکه ۵۶ کتابخانه عمومی با ۳۴ هزار عضو در استان فعال است، افزود: در حال حاضر بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی شهر ایلام و بخش ناشنوایان در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) این شهر به این عزیزان خدمات رسانی می کند و تلاش می شود در سال های آتی در شهرستان های پرجمعیت استان از جمله دهلران، بخش نابینایان و ناشنوایان نیز دایر شود.

حیدری با اشاره به اینکه عضویت معلولان در کتابخانه های عمومی استان به صورت رایگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: مناسب سازی در ساخت کتابخانه های عمومی های عمومی استان در دستور کار این نها قرار دارد تا زمینه استفاده جامعه هدف بهزیستی از این فضاهای فرهنگی فراهم شود.

به گفته وی در حال حاضر ۲۰۰ نابینا از خدمات کتابخانه ای این نهاد در استان بهره مند بوده و ۵۵۰ نسخه کتاب بریل در کتابخانه های عموم استان برای استفاده نابینایان موجود است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.