تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

سرلشکر باقری: بمباران هوایی غزه فاقد ارزش نظامی و نشانه شکست صهیونیست‌هاست

سرلشکر باقری: بمباران هوایی غزه فاقد ارزش نظامی و نشانه شکست صهیونیست‌هاست
تهران- رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه بمباران هوایی غزه فاقد ارزش نظامی و نشانه شکست صهیونیست ها است، گفت:

اگر حتی یک سال بمباران غزه ادامه یابد و همه مردم غزه شهید شوند باز هم شکست خورده قطعی صهیونیست‌ها هستند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» روز دوشنبه در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل با اشاره به تحولات اخیر غزه بیان داشت: جنایات صهیونیست ها در فلسطین حادثه بزرگی است که بار دیگر نشان داد فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است و هیچ گاه نباید از اهمیت این موضوع کاسته شود.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ملت فلسطین بعد از یک جنایت بزرگ در ۷۵ سال پیش سرزمین خود را از دست داد و بیش از هفت دهه در حال مبارزه برای رهایی از این زندان است.

باقری درباره واکاوی عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات نتیجه انباشت ظلم و فشار صهیونیست ها و آمریکای جنایتکار در مورد فلسطینی هاست و نسبت دادن این عملیات به خارج از فلسطین پوششی برای این شکست بزرگ است.

وی ادامه داد: ملتی مظلوم در محاصره با طراحی و سلاح های بومی خود با عملیات کم نظیر و بدون نقص توانست چنین عملیاتی را به انجام برساند و بسیاری از مفاهیم صهیونیستی همانند ارتش پولادین و امنیت بی نظیر را به هم بریزد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سرزمین غصب شده فلسطین جایی برای سرمایه گذاری صهیونیست ها نیست، تصریح کرد: رژیم دروغین و پوشالی اسراییل تکیه گاهی برای حکومت های غیر مردمی در منطقه ما نخواهد بود این رژیم پوشالی امکان نگهداری خود را ندارد چه برسد به اینکه تکیه گاه کشورهای دیگر باشد.

باقری با اشاره به اینکه صهیونیست ها این شکست بزرگ و ترمیم ناپذیر را با جنایت پاسخ می دهد، اظهار داشت: عملیات هوایی نشانه شکست آنهاست، عملیاتی بدون ارزش نظامی در مقابل عملیات رزمندگان فلسطینی که سراسر ارزش و اعتماد است.

وی اضافه کرد: بمباران مردم بی گناه و کشتار زنان و کودکان نشان دهنده شکست آنهاست کسی که نمی تواند با رزمنده مقابله کند به کشتار مردم بی پناه روی می آورد، این نشانه پیروزی رژیم صهیونیستی نیست. اگر یک سال بمباران را ادامه دهد و مردم غزه را نابود کند باز شکست خورده این جنگ، آنها هستند.

باقری تصریح کرد: بستن آب، قطع برق و بمباران بیمارستان نشانه پیروزی نیست و این نشانه شکست است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بعد از ۱۵ مهرماه و شروع عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست ها توان عمده ارتش زمینی خود را با استقرار ۵ لشکر در نوار باریکه غزه جمع کردند این در حالی است که این زمین جایی برای تانک ندارد البته صهیونیست ها می گویند ما تهاجم زمینی را آغاز می کنیم و رزمندگان فلسطینی هم منتظر ورود آنها هستند تا شکست دیگری برای آنها رقم بخورد.

طوفان الاقصی شکست صهیونیست ها را در جهان به نمایش گذاشت

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمندگان فلسطینی آماده پاسخ تهاجم صهیونیست ها هستند، گفت: عملیات طوفان الاقصی، شکست صهیونیست ها را در مقابل جهان به نمایش گذاشت و در این میان افزایش بمباران ها هم خللی در اراده مردم فلسطین وارد نمی کند.

سرلشکر باقری با انتقاد از سکوت برخی نهادهای بین المللی بیان داشت: مردم در نقاط مختلف جهان نسبت به اهداف شوم رژیم صهیونیستی آگاه شده اند و این حرکتی های بیداری مردمی سابقه تاریخی ندارد و هیچ گاه چنین جمعیتی در دفاع از فلسطین به خیابان ها نیامده اند.

وی افزود: فلسطینی ها مبارزات خود را با مشت و سنگ آغاز کردند و امروز با موشک و سلاح ضدتانک ادامه می‌دهند، آن‌چه در جنگ‌ها سرنوشت‌ساز است وجود انسان‌های بااراده و محکم است و صهیونیست‌ها چنین افرادی در دست ندارند. فلسطین تصمیم گرفته بجای مرگ تدریجی قیام کند و حق خود را بگیرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مورد سرزمین های اشغالی منطقی و عاقلانه است، گفت: این پیشنهاد آن است که یک همه پرسی باید برگزار شود و فلسطینی ها برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هیچ راهی جز این وجود ندارد و قطعا نتیجه صندوق مورد پذیرش همگان خواهد بود.

سردار سرلشکر باقری یادآورشد: یکی از دلایل پیروزی فلسطین توجه به پدافند غیرعامل است و در این منطقه بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل ایجاد کردند و این باعث پیروزی آنها شد.
وی افزود: صهیونیست ها صحنه، میدان و خیابان های جهان را از دست دادند و آینده تاریکی در انتظار این متجاوزان است و باید هر چه زودتر آتش بس را بپذیرند و با مذاکره مدتی مهلت بگیرند.

توجه به پدافند غیرعامل کشور را در برابر تهدیدها مصون نگه می‌دارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیر عامل اتفاق بیفتد کشور دچار مصونیت و بازدارندگی می شود چون مهاجم بررسی می کند تا ببیند در تهاجم چه مقدار باید هزینه کند و چه سودی برای آن دارد اگر پدافند غیر عامل اعمال شود هزینه های مهاجم بالا می رود و این موضوع تهاجم ها را به صفر می رساند و در کنار آن قدرت رهبری نظام و جایگاه ژئوپلیتیکی می تواند ایران را به چنان مصونیت و توانمندی برساند که نگران تهدید و تهاجم بیگانگان نباشد.

سردار سرلشکر باقری با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل در زمان اجرا قطعا هزینه هایی دارد، اضافه کرد: آنچه قانون پیش بینی کرده اختصاص یک تا ۲ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به این موضوع است. این میزان هزینه مصونیتی ایجاد می کند که قطعا وارد معامله با سود بسیار بالا خواهیم شد و در ادامه کارآمدی بعدی هم می تواند این درصد اندک هزینه را جبران کند.

وی ادامه داد: ما در تهران و سایر شهرها مترو ایجاد می کنیم اما ساخت تونل می تواند یک متر تا ۵۰ متر زیر زمین باشد و تفاوت هزینه آن بسیار اندک است اما در پیونگ یانگ مترو ۱۰۰ متر زیر زمین ساخته شده و یک میلیون نفر گنجایش دارد که مصونیت بالایی ایجاد کرده است لذا اگر مترو یا سایر تاسیسات ایجاد می کنیم باید با اندک هزینه بیشتر به دنبال فواید بالاتری باشیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید باعث حفظ سرمایه های ملی و تداوم خدمت رسانی به مردم در وقوع بحران ها باشد، گفت: ‌ باید پیش از آغاز طرح های بزرگ، پدافند غیرعامل را برنامه‌ریزی و اجرا کرد و زمان اجرای آن قبل از وقوع حوادث باشد و در طرح های آمایش سرزمینی هم مورد توجه قرار گیرد.

سردار سرلشکر باقری افزود: دشمنان با زیرساخت‌های پدافندی کشور به این نتیجه می رسند که تهاجم های فیزیکی و نظامی برای آنها دستاوردی نخواهد داشت و نتیجه ای جز شکست و خسران به دنبال ندارد لذا با توسعه فناوری ها، روش های جدید تهدید را در پیش گرفته اند که عامل آن مشخص نبوده و امکان مقابله به مثل نباشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان پرواز پهپادهای بدون مبدأ مشخص، حمله های سایبری زیستی و احیانا هسته ای و سایر حوزه هایی که منشأ ایجاد تهدید مخفی است را در پیش گرفته اند، بیان داشت: در اینگونه تهدیدها، تکنولوژی در دستور کار است و پدافند غیر عامل در برابر این تهدیدها با روش های پدافندی تهدیدهای نظامی تفاوت اساسی دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این موضوع در سازمان پدافند غیر عامل و نگاه دانش افزایی و پژوهش محوری دیده می شود لذا باید پدافند غیر عامل آینده نگر باشد و تهدیدهای آینده را شناسایی کرده و نسبت به آن اشراف داشته باشد.

سردار سرلشکر باقری تصریح کرد: نکته دیگر این است که پدافند غیر عامل امری پیش کنش گرایانه است و باید مسئولان در زمان آغاز طرح های بزرگ، پدافند غیرعامل را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل امری میان دستگاهی است یک بخش مدیران پدافند غیر عامل در دستگاه ها هستند که از توانمندی های خود استفاده کرده و طرح ها را تهیه می کنند و بخش دوم دستگاه های اجرایی کشور هستند، یادآورشد: اگر تعامل و هم افزایی بین پدافند غیر عامل و دستگاه ها ضعیف باشد دستیابی به نتایج پیش بینی شده امکان پذیر نیست.

سردار سرلشکر باقری در پایان بیان داشت: در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام گرفته است که می تواند تاثیرات خوبی در جامعه داشته باشد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.