تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

شان و جایگاه انسانیت در جهان غرب پایمال شده است

شان و جایگاه انسانیت در جهان غرب پایمال شده است
ایلام - مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت:

 

انسان ها طبق روایات، احادیث و ایات قرآن کریم در نزد خداوند حرمت و کرامت دارند اما شان و جایگاه انسانیت در جوامع غربی به شدت پایمال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “مرتضی سعیدی زاده” روز دوشنبه در نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، اظهار کرد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه که با سکوت و حمایت جوامع غربی همراه است، نمونه ای بارز از پایمال شدن کرامت انسانی است.

وی افزود: در جوامع اسلامی اگر کرامت و جایگاه مردم توسط کارگزاران حفظ شود، جامعه به سمت سیره اهل بیت(ع) سوق پیدا خواهند کرد.

سعیدی زاده با بیان اینکه ایران داعیه دار حکمرانی اسلامی و مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) است، یادآور شد: جمهوری اسلامی از دهه ۷۰ تاکنون در صدد تشکیل یک حکومت اسلامی بر اساس معیارهای اهل بیت(ع) است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تاکید کرد: بنیاد امام رضا(ع) با پرداختن به این موضوع مهم، راهبردها و مبانی حکمرانی اسلامی را مورد پژوهش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی بر پایه حکومت نبوی، علوی و رضوی است، اضافه کرد: حکومت حضرت علی (ع) با وجود کوتاه بودن دوران زمامداری اما به عنوان یک حکومت الگو، محور و شعله در تاریخ جهان اسلام ماندگار مانده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تاکید کرد: رسیدن عملی به حکومت جهانی اسلامی نیازمند پرداخت نظری و پژوهشی در سیره عملی اهل بیت(ع) است.

وی گفت: مسئولان استان ایلام برای برگزاری این همایش با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه برتر کشور یک جریان علمی و فرهنگی را بنیان نهادند.

سعیدی زاده تاکید کرد: همت بنیاد رضوی بسط و گسترش معارف و سیره امام رضا (ع) در سطح کشور و جهان است.

به گزارش ایرنا، این همایش بین المللی با شرکت پژوهشگرانی از کشورهای ایران، عراق و تونس به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار شد.

در پایان این جشنواره از آثار سه برگزیده و سه شایسته تقدیر با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.