تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال به ایتام و محسنین هلیلانی

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال به ایتام و محسنین هلیلانی
.

 

ایلام – مدیر کمیته امداد هلیلان با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۲۷۹ حامی در این شهرستان شناسایی و جذب و مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده است، گفت: از این میزان سهم ایتام ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و محسنین چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بود.

عزیزمراد غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فرزندان ایتام و محسنین این شهرستان ۱۸۸ نفر است که از این تعداد ۷۱ نفر فرزند یتیم و ۱۱۷ نفر جزو گروه محسنین محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه مساعدت حامی ها به ایتام و محسنین به صورت نقدی و اهدا کالا بوده است، افزود: ۲۴ درصد درآمد مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از محل مشارکت حامیان ایتام و محسنین می باشد.

مدیر کمیته امداد هلیلان به اعتبارات هزینه شده برنامه های فرهنگی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۹۹ برای برنامه های فرهنگی اعم از کمک هزینه تحصیلی به ۶۲۰ نفر دانش آموز و دانشجو، پرداخت هزینه تحصیلی به دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل، اهدا یک هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار و لوازم التحریر، تجلیل از دانش آموزان برتر جشنواره قرآنی در قالب طرح ترنم نور – روخوانی و روانخوانی ، حفظ قرآن، مشاوره و آموزش خانواده پرداخت شده است.

غلامی اضافه کرد: همچنین در قالب جشنواره قرآنی پارسال کمیته امداد شهرستان هلیلان به ۱۲ نفر دانش آموز برتر مبلغ ۵۰ میلیون ریال نقدی و ۱۰۰ میلیون ریال غیرنقدی پرداخت کرده است.

وی به دیگر خدمات فرهنگی این اداره به مددجویان شهرستان اشاره کرد و گفت: امور فرهنگی بمنظور حمایت از استعدادهای درخشان و برتر مددجویان این نهاد براساس منویات مقام معظم رهبری، شناسایی دانشجویان و دانش‌آموزان دارای استعداد برتر تحصیلی و نخبگی را دستور کار قرار داده است.

مدیر کمیته امداد هلیلان افزود: در این راستا بیش از ۴۰ نفر از نخبگان و استعدادهای برتر شهرستان در قالب بانک اطلاعاتی تحت حمایت های مالی قرار گرفته که انتظار می‌رود به منظور رفع دغدغه‌ها و افزایش انگیزه خودباوری آنان ، خیرین ما را در راستای تحقق و شکوفا شدن این استعدادها یاری کنند.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با ۲۰ هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد و یک هزار و ۶۱۵ خانوار با جمعیت بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال ۹۸ جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.