تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۸

پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیر کوه

تونل کبیرکوه در آستانه تکمیل و بهره برداری است

تونل کبیرکوه در آستانه تکمیل و بهره برداری است
نگاه اقتصاد - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، ذبیح الله تاج بخش معاون مهندسی و ساخت این دستگاه اجرایی در بازدید بهزاد علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی از تونل کبیرکوه گفت: حال حاضر پروژه تونل کبیرکوه و راههای طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی مناقصه روشنایی و انتقال نیرو برق رسانی به آن برگزار می گردد.

تاج بخش طول تونل اصلی کبیرکوه را چهار هزار و ۷۵۰ متر عنوان کردو افزود: حفاری وکف برداری تونل اصلی به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) واحداث جداول کناری هدایت آب است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ و زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی این تونل گفت: در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در آخرین مراحل روسازی و آسفالت می باشد و پل زیر گذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

تاج بخش درخصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر گفت: از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است که در این ۶.۵ کیلومتر در مجموع ۹ رشته تونل و گالری (تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲۲۰۰ متر احداث شده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ مترلاینینگ این تونل‌ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند به انجام رسیده است.

نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید تونل کبیرکوه ضمن ابراز رضایتمندی از پیشرفت پروژه گفت: جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین تامین اعتبار تکمیل پروژه (به علاوه روشنایی و تهویه) تشکیل جلسه ای مشترک با حضور، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار ایلام و مدیر کل راه و شهرسازی ضروری می باشد که برنامه ریزی برای تشکیل این جلسه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهزاد علیزاده: ضرورت تسریع در ابلاغ تخصیص لازم به پروژه تونل کبیر کوه را از دیگر برنامه های قابل پیگیری عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.