تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه تزریق اختصاص یافته است، گفت:

با تکمیل تونل کبیرکوه و فاز اول سامانه گرمسیری شاهد سفر ریاست محترم جمهور به استان خواهیم بود.

«حسن بهرام نیا» روز سه شنبه در ادامه سفر به شهرستان های دره شهر و آبدانان از تونل کبیرکوه در مسیر این ۲ شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل تکمیل این طرح مهم ملی قرار گرفت.

وی در این بازدید با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح مواصلاتی اختصاص می یابد، افزود: این پروژه دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام نیا کل اعتبارهای هزینه شده برای احداث تونل کبیرکوه را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تلاش همه مجریان و پیمانکاران و بهره برداران بر این است که این تونل عظیم در دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی تکمیل و با اتمام عملیات احداث، انجام آسفالت و تامین روشنایی، بدست رییس جمهور در سفر آتی به استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

بهرام نیا یادآور شد: با تکمیل تونل کبیرکوه ۹۰ گردنه حادثه خیز مسیر کبیرکوه بین دو شهرستان آبدانان و دره شهر حذف خواهد شد.

وی تونل کبیرکوه را یکی از تونل های کم‌نظیر در کشور برشمرد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام دستگاه اجرایی متولی (راه و شهرسازی) و پیمانکاران مربوطه، این پروژه به اتمام برسد و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه افتتاح این پروژه توسعه شهرستان های آبدانان و دره شهر را به دنبال دارد، گفت: این طرح کارکرد بین شهری و فرا استانی نیز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی و بهره برداری از این تونل، موجب حذف گردنه های حادثه خیز مسیر کبیرکوه شده و نقش مهمی در کاهش سوخت و ایمنی مترددین خواهد داشت..

بهرام نیا با تجلیل از نقش تعیین کننده مردم آبدانان، شهدا و ایثارگران این دیار، اظهار کرد: با راه اندازی عملی تونل کبیرکوه علاوه بر حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و عمرانی در شهرستان آبدانان و دره شهر، گشایش بسیار چشمگیری در رفت و برگشت زوار عتبات عالیات و جریان حمل و نقل شمال‌غرب به جنوب و جنوب شرق کشور ایجاد می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.