تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

۲ هزار و ۷۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در دهلران پیش‌بینی شد

۲ هزار و ۷۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در دهلران پیش‌بینی شد
ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه ۷۵۰ قطعه زمین در در فاز اول برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در دهلران طراحی شده است، گفت:

 در فاز دوم و سوم ۲ هزار قطعه دیگر آماده واگذاری می‌شود.

” فرشاد دوستی” روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان دهلران، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۳۲ هزار و ۳۰۱ واحد در این استان دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد در قالب نهضت ملی مسکن و مابقی مربوط به خود مسکن مالکی، بافت های فرسوده، استیجاری و روستایی است.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای واگذاری سند یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین طایفه کاید خورده در شهرستان دهلران، افزود: شهرداری در اسرع وقت باید معابر این طرح را مشخص نماید.

دوستی یادآور شد: تا کنون ۷۰۰پرونده در این خصوص تکمیل و وصول شده است که ظرف ۲ هفته آینده واگذار و پروانه آنها صادر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ابراز کرد: برای فرهنگیان دهلران هم یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری است که امید است شهرداری اقدامات لازم را در خصوص معابر این زمین ها را هر چه سریعتر انجام دهد.

وی در خصوص اختصاص زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر موسیان دهلران نیز گفت: ۶ هکتار زمین به محدوده شهر موسیان برای این منظور اضافه می شود.

دوستی تصریح کرد: فراهم شدن زمینه برای ثبت نام در سایت در سامانه نهضت ملی مسکن نیازمند مجوزهای لازم است اما قبل از باز شدن سایت مذکور باید زمین مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آماده شدن طرح تفصیلی شهر دهلران خبر داد و گفت:در خصوص مسکن مهر دهلران نیز تفاهم نامه ای با شهرداری برای پیگیری مسایل آن منعقد شده است.

فرماندار دهلران نیز در این نشست، اظهار کرد: سهم شهرستان دهلران از نهضت ملی مسکن یکهزار و ۱۵۳ واحد است که در حال حاضر زیرساخت های سه هزار واحد آماده است.

“لطیف صادقی” با اشاره به بازدید مسئولان از زمین های نهضت ملی مسکن دهلران، گفت: ظرف ۲ هفته آینده با تواجه به توافق اداره کل راه شهرسازی استان با دستگاه های خدمات رسان در شهرستان، آب و برق بصورت کارگاهی برای اجرای این طرح فراهم خواهد شد.

وی بر اصلاح هندسی میادین کمربندی دهلران تاکید کرد و گفت: اصلام میادین شهر دهلران یکی از موضوعات مهم است که اجرای آن به پیمانکار واگذارشده و خواستار تسریع در اجرای عملیات آن هستیم.

صادقی به مشکلات مسکن مهر دهلران در خصوص معابر و فاضلاب اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار برای رفع این مشکلات یک ضرورت است که باعث رفع مشکلات مردم ساکن در این واحدهای مسکونی برطرف شود.

فرماندار ویژه دهلران گفت: زیرساخت های مسکن مهر موسیان با ۲۷۶ واحد تکمیل شده و ۷۰ درصد عملیات اجرایی معابر آن نیز انجام شده است.

صادقی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم موسیان درخواست کننده نهضت ملی مسکن هستند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های زمینی که برای اجرای نهضت ملی مسکن در این شهر واگذار شده باید تکمیل شود.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست، گفت: مسکن مهر دهلران نیازمند خاکبرداری و خاکریز است که باید در این زمینه راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشد.

“غلامعباس کُرد” به جابجایی تیره های برق در برخی نقاط مسکن مهر اشاره کرد و افزود: مسکن مهر مشکلاتی دارد که باید با همت راه و شهرسازی و شهرداری مرتفع شود.

نشست بررسی مسایل و مشکلات نهضت ملی مسکن شهرستان دهلران با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.