تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

انتخابات ۱۱ اسفند؛ پیش بینی ۶۳۳ شعبه اخذ رای در استان ایلام

انتخابات ۱۱ اسفند؛ پیش بینی ۶۳۳ شعبه اخذ رای در استان ایلام
ایلام - دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۶۳۳ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار

 برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

“فرشید زرگوش” روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام، اظهار کرد: اولین فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم مردادماه با پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات برگزار شد که در این فرایند ۴۴۲ نفر در استان ایلام در این مرحله نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی و قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۲۲۹ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۱۵۵ نفر در هیئت‌های اجرایی استان تائید صلاحیت شده و هم اکنون کار بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت استان در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه ۶۳۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات اسفندماه سال جاری در استان پیش بینی شده است، افزود: در انتخابات دور گذشته تعداد شعب اخذ رای در استان۵۵۳ شعبه بوده است که با بررسی های انجام شده تعداد شعب در استان به تعداد ۸۰ شعبه در سال جاری افزایش یافته است.

زرگوش با اشاره به اینکه به لحاظ افزایش دسترسی‌ مردم برای رای گیری، تعداد شعب اخذ رأی سیار در استان افزایش یافته است، گفت: رسانه ها نقش مهمی در قبل، حین و بعد از انتخابات دارند و مهم ترین کارکرد رسانه ها حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت به عنوان تسهیل گر در انتخابات مشارکت دارد، ابراز کرد: استان ما اقتضائاتی برای مشارکت گسترده در انتخابات دارد، از جمله این اقتضائات بحث قومی و قبیله ای در استان است که باید به صورت هوشمندانه در این حوزه عمل کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با تاکید بر امیدآفرینی و بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی تصریح کرد: رسانه ها در واقع جهادگران عرصه تبیین هستند، رسانه های استان در اربعین سال جاری با تشکیل قرارگاه رسانه ای عملکرد بسیار خوبی داشتند و انتظار می رود که متناسب با شرایط انتخابات، قرارگاه رسانه ای انتخابات در استان نیز تشکیل شود.

در این نشست اعضای حقوقی و حقیقی شورای اطلاع رسانی دولت، ایده ها، نظرها و پیشنهادهای خود را در خصوص انتخابات پیش رو با استاندار ایلام مطرح کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.