تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح‌آباد مهران

دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح‌آباد مهران
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در بخش صالح آباد شهرستان مرزی مهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، “فرزاد شریفی” روز دوشنبه در این خصوص، اظهار کرد: شب گذشته طی گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در بخش صالح آباد شهرستان مهران، تعداد چهار نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: از متهمان تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

شریفی با اشاره به اینکه، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند، ادامه داد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه را گزارش داده تا در سریع ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام یکی از مناطق غنی کشور به لحاظ وجود آثار باستانی و میراث فرهنگی از دوره عیلامیان مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.