تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

سردار سلامی: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود

سردار سلامی: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود
تهران- فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود، گفت:

 

ایران قوی آن است که براساس ارزش‌های متعالی مکتب اسلام و تکیه بر اندیشه‌های درونی دانشمندان خود شکل گرفته باشد.

سردار حسین سلامی روز دوشنبه – ۱۱ دی ماه – در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: ما یک جهان افکار، اندیشه‌ها و یک جهان واقعیت‌ داریم، جهان واقعیت‌ها براساس جهان اندیشه‌ها ساخته می‌شود یعنی همه حقایق و واقعیت‌هایی که در عالم بیرون تولد می‌یابد و به مرور سیمای جهان را تغییر می‌دهند ابتدا از دنیای اندیشه‌ها و از جهان ذهن‌ها و از عالم افکار سرچشمه می‌گیرند و هیچ واقعیتی در بیرون نیست که معادل آن در ذهن ابتدا ساخته نشده باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ایکه ما در جست و جوی ساخت یک ایران قوی براساس ارزش‌های متعالی مکتب اسلام هستیم و این ایران قوی در ترکیب با اسلام صفحات یک تمدن بزرگ را رقم خواهد زد، تصریح کرد: تاریخ هم نشان داده است که رویدادها و حوادث بزرگ ایران با اسلام قوی می‌شود.

سردار سلامی یادآورشد: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود. ایران قوی یعنی ایران رشید، ایران رشد یافته، ایران پیشرفته، ایرانی که به دانش‌های جدید و فناوری‌های جدید دست یافته باشد نه مصرف کننده صرف علوم ، دانش‌ها و فناوری‌هایی باشد که در اذهان و در سرزمین‌های دیگری متولد می‌شود بلوغ می یابد و بعد به ما منتقل می‌شود، این هدف نیست.

وی اضافه کرد: هر چند استفاده از دانش بشری توصیه می‌شود اما مصرف کننده صرف بودن برای ما قابل قبول نیست. یعنی ایران پیشرفته ایرانی است که جهات اساسی پیشرفت آن با تکیه بر اندیشه‌های درونی دانشمندان خود ایران شکل گرفته باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: منظور این است که ما هم به قدرت تولید، پرورش علم و دانش رسیده باشیم. صرفا بهره‌بردار نباشیم. ایران دانشمند، آگاه و ایرانی که محیط را می‌شناسد و ایران مطهر و پاکیزه که با ارزش‌های اسلامی جلوه های درخشان زندگی پاک بشری را به همه جهان عرضه می‌کند.

سردار سلامی گفت: ایران مقتدر به معنای ایرانی است که در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها به اهداف و منافع و استقلال و تمامیت ارضی خود تواناست و شعاع تاثیر اقتدار او مظلومان و مستضعفان را هم تحت پناه خود قرار می‌دهد. ایرانی بزرگ با تاثیر شعاع‌های جهانی در سیاست ، روابط و مناسبات بین المللی، در اقتصاد، ایرانی که جاذب و دارای ضربات تهاجمی و مستهلک کننده است.

وی ادامه داد: ایرانی که با جاذبه قوی و قدرت مستهلک سازی و امواجی که از سوی دشمنان بالفعل و بالقوه برای ضربه‌زدن به او تحمیل می شود برخوردار است ایران مقتدر، ایرانی که تصمیماتش در سایه اراده قدرت های به ظاهر بزرگ عالم صورت نمی گیرد و تصمیماتش منشایی کاملا ملی، ایرانی و انقلابی دارد. ایرانی مستقل، مدرن، آباد و آزاد است. ایرانی که مردمانی در رفاه دارد و این ایران قوی است. ما همه باید برای تحقق این ایران پیش برویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همه جنبه‌های زندگی بشر امروز با علوم پیش می‌رود، گفت: ایران قوی ایرانی است که صاحب یک اعتبار ملی است و به سمت مرجعیت علمی جهان پیش می‌رود.

سردار سلامی تصریح کرد: همه جنبه های زندگی بشر امروز و حتی مناسبات بین المللی با علوم پیش می رود. دانش‌های انسانی هستند که فرمان می‌دهند و جهت ایجاد می کنند و نوع به کارگیری علم تجربی را معین می‌کنند. دانش ها باید بر مبنای ارزش ها شکل بگیرند.

وی افزود: دانش‌های تجربی همان‌قدر که می‌توانند برای ساخت جهانی آرام، امن، زیبا و پیشرفته موثر باشند اگر در خدمت اندیشه ها و ارزش های خلاف مصالح بشری قرار گیرند، درست مثل قدرت‌های شیطانی که ارزش‌های ضدبشری را تقویت می‌کنند نتیجه آن بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاگی را در پی خواهد داشت و به تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و بلایی منجر می‌شود و بخش‌های مهمی از جهان و حتی ایران هنوز از دستاوردهای ویرانگر آن در رنج است.
وی گفت: مفهوم علم نافع این است همه پیشرفت‌ها در بیولوژیک فیزیک، شیمی، علوم فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، کوانتوم، علوم دیجیتال، لیزر، اپتیک، هوافضا و دانش‌های مشابه باید در خدمت سعادت بشر قرار گیرد. و این جایی است که علوم الهیه ، اسلامی و دینی، جهت‌دهنده‌های اصلی در این زمینه هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز با تکیه بر علوم اقتصادی ما را تحریم می کنند، با تکیه بر علوم زیست‌شناسی بیمارهای واگیر را منتشر می‌کنند و با دانش هسته‌ای امکان ویرانی چندباره زمین را فراهم می‌سازند. با تکیه بر مناسبات بین المللی سال ها سلسله مراتبی بدون وجود عدالت واقعی پیاده سازی می کنند و نهادهای بین الملل را در خدمت خود می گیرند و شکل طبیعی این دستاوردها همان فضایی است که در غزه می‌بینیم که محصول ترکیب شیطانی دانش‌هایی است که به غلط در اذهان سیاستمداران جای گرفته تا خانه‌های مردم را ویران کنند.

سردار سلامی اضافه کرد: اما ما به عنوان الهام گرفتگان انقلاب بزرگ و فتوای مرجع و رهبرمان استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی را ممنوع کرده ایم. این نگاه اسلامی و بشری به علوم و فناوری‌هاست.

وی افزود: همه آنچه ما در قرآن به عنوان عصاره وحی برای بشر می‌بینیم، کاملاً انسان‌ساز است. اگر کسی قرآن در یک دست و تمام کتب علوم تجربی در دست دیگرش باشد به نتایج مثبتی برای بشر می‌رسیم اما مشکل اینجاست که این کتب در دست کسانی است که در دست دیگرشان آرزوی نابودی جهان برای قدرتمندشدن خود را دارند که این جهان را به ویرانی می کشاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: بنابراین جوانان مسلمان باید این میدان را از انحصار قدرت‌های شیطانی درآورند. ما مجبوریم قوی باشیم و قدرت جز با علم ممکن نمی‌شود. ما باید پیش رویم، مولد باشیم نه صرفاً مصرف‌کننده و بهتر آن است که از این فضا عبور کنیم. این اعتماد به نفس و شجاعت می‌خواهد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه ما امروز پیشرفت‌های متعددی داریم اما کافی نیست‌، گفت: ما باید مجهز شویم. به دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله و امام حسین (ع) هم تاکید کرده‌ام که باید در زیرساخت‌های پژوهشی و علوم تجربی به پیشرفته‌ترین‌ها مجهز باشیم. حتی در علوم انسانی هم نیازمند آزمون هستیم تا فرضیه‌ها در میدان عمل آزموده شوند. ما هم باید علوم جدید را تولید کنیم. چند گام پشت دیگران حرکت کردن کافی نیست باید با دیگران همگام شویم و از آنان پیشی بگیریم.

وی با بیان اینکه در جهان امروز یا باید قوی شد یا تسلیم و راه دیگری هم وجود ندارد، تاکید کرد: در نقشه جهان برای ضعفا جایی نیست و این منطق قدرت‌های شیطانی جهانی در دنیاست و ما باید این منطق را خاموش کنیم.

فرمانده کل سپاه یادآورشد: امروز به جهاد فرهنگی، اطلاعاتی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم. از آنجا که دشمن همه عرصه‌های زندگی ما را به میدان جنگ بدل کرده است باید با پاسخ‌های قدرتمند به سراغ این اقدامات دشمن برویم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.