تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

مناف هاشمی: مردمی بودن بزرگ‌ترین ویژگی تختی بود/ پاداش مدال‌آوران این هفته تعیین می‌شود

مناف هاشمی: مردمی بودن بزرگ‌ترین ویژگی تختی بود/ پاداش مدال‌آوران این هفته تعیین می‌شود
تهران- دبیرکل کمیته ملی المپیک جهان پهلوان تختی را الگوی جوانان و ورزشکاران ایران خواند و گفت:

در کنار مردم بودن، بزرگ‌ترین ویژگی جهان‌پهلوان تختی بود.

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز یکشنبه با حضور در پنجاه‌وششمین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی اظهار داشت: تختی به جامعه ورزش، مردم ایران خدماتی رسانده که در طول این ۵۶ سال هیچ‌گاه فراموش نشده و هر سال یاد و خاطره او پررنگ‌تر از قبل زنده نگه‌داشته می‌شود. جوانان و ورزشکاران ما روحیه جوانمردی و فتوت را تختی الگو گرفته‌اند و باید بزرگانی مانند تختی را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: جوانمردی و بزرگی وجود تختی در کم‌تر کسی دیده شده و به همین دلیل او تبدیل به یک الگو شده است. در کنار مردم بودن بزرگ‌ترین ویژگی جهان‌پهلوان تختی بود ووقتی از او سوال شد که بهترین مدالی که کسب کرده‌ای کدام بود، در پاسخ گفت؛ «من برای مردم کشورم مدال گرفتم و خوشحالی ناشی از کسب مدال که در دل مردم ایجاد می‌شود، از همه چیز برایم مهم‌تر است.» به همین خاطر هم بود که تختی در همه عرصه‌های مردمی حضور داشت و به همین دلیل بین او و مردم صمیمیت ایجاد شده بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به برنامه کمیته برای برگزاری مراسم سده المپیک ادامه داد: قرار بود در تاریخ ۵ شهریورماه و همزمان با سالروز تولد غلامرضا تختی، مراسم سده المپیک برگزار شود اما به دلیل همزمانی با بازی‌های آسیایی هانگژو این مراسم به تاریخ ۵ بهمن ماه موکول شد.

هاشمی گفت: در طول ۷۰ الی ۸۰ سال گذشته، ورزش ایران موفق به کسب ۷۶ مدال المپیک توسط ۶۱ المپین شده است. اما حضور ایران در المپیک چیزی حدود یکصد سال سابقه دارد و به همین منظور به دنبال برگزاری جشن سده هستیم تا از مدال‌آوران المپیک ایران با اهدای نشان افتخار قدردانی کنیم. البته ۱۵ مدال‌آور المپیک ایران متاسفانه مرحوم شده‌اند و به همین منظور از خانواده آن‌ها برای حضور در این مراسم دعوت به‌عمل آورده‌ایم. از سایر مدال‌آوران المپیک هم دعوت کرده‌ایم تا در مراسم پربار جشن سده حضور یابند.

سخنگوی کمیته ملی المپیک ادامه داد: در این مراسم از موسیقی استاد انتظامی رونمایی می‌شود و صدای تختی که توسط عطاا… بهمنش ضبط شده بود و درحال حاضر در اختیار محمدی‌بقا قرار دارد، توسط ایشان رونمایی خواهد شد. برنامه جذابی در نظر داریم تا علاوه بر این‌که یاد و خاطره همه ورزشکاران و المپین‌ها را زنده کنیم، از المپین‌های که در قید حیات هستند، قدردانی کنیم.

هاشمی در واکنش به پاداش حواله خودرو که به فوتبالیست‌ها تعلیق گرفته بود و در حال حاضر بسیاری از رشته‌ها که مدال‌آوران جهانی و المپیک را دارند در تلاشند تا این پاداش را کسب کنند، گفت: پیشنهاد من این است که مراسم گرامی‌داشت جهان‌پهلوان تختی را با این مراسم مخلوط نکنیم اما هر فدراسیونی درحال پیگیری این موضوع است و ما در جریان ریز آن نیستیم.

وی گفت: در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که انشاالله سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود، درخصوص پاداش مدال‌آوران بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تصمیم‌گیری خواهیم کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.