تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

صنعت پتروشیمی در سال جاری ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری داشته است + گزارش تصویری

صنعت پتروشیمی در سال جاری ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری داشته است  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

در سالروز بسیج رسانه و گرامیداشت یاد و نام خبرنگار شهید غلامرضا رهبر، جمعی از اصحاب بسیج رسانه در بازدید از پتروشیمی ایلام با مدیرعامل این شرکت در نشستی خبری دیدار و گفتگو کردند.

سید غلامحسن گرشاسبی در این نشست خبری با بیان این که نگاه واقع بینانه رسانه‌ها به مشکلات ضروری است، خاطرنشان کرد: نقش بسیار مهم در جهت تعادل روانی جامعه غیرقابل انکار است.

ایشان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد این که رسانه‌ها باید در راستای رسالت امیدآفرینی خود به گونه‌ای عمل کنند که از ایجاد یأس و ناامیدی که هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی است بپرهیزند، اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید نخست وعده‌هایی که امکان تحقق ندارند بیان نشوند و دوم این که رسانه ها مشکلات موجود را بزرگنمایی نکنند.

 

گرشاسبی در ادامه به کارایی رسانه در بیان مشکلات حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت مشکلات بسیاری وجود دارد و رسانه‌ها باید با نگاه واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هست بیان کرده و در این راستا اطلاع رسانی هدفمندی داشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام بر اولویت قرار دادن تولید در پتروشیمی ایلام تأکید کرد و در ادامه افزود: در حوزه محیط زیست سه آلاینده هوایی، خاکی و آبی در صنایع تأثیر گذار و همواره مورد توجه است.

ایشان تصریح کرد: آلایندگی خاکی در مجتمع پتروشیمی ایلام وجود ندارد و روند آلایندگی هوایی در این مجتمع روند کاهشی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام به مجاز بودن دود فلر اتیلن این مجتمع اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

گرشاسبی با بیان این که حجم کاری در مجتمع پتروشیمی ایلام بسیار زیاد است، اضافه کرد: اگر حتی بخشی از این فعالیت ها متوقف شود شرکت دچار ضرر و زیان میلیارد دلاری در ساعت خواهد شد.

ایشان از ارزآوری صنعت پتروشیمی در سال جاری به میزان ۱۶ میلیارد دلار برای کشور سخن به میان آورد و گفت: سودآوری از اهداف مهم صنایع پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان این که توجه به حوزه مسئولیت های اجتماعی ضرورت دارد، تصریح کرد: صنایع ملزم به انجام فعالیت هستند اما قانونی در این راستا وجود ندارد.

گرشاسبی با بیان این که در پتروشیمی ایلام در سال گذشته ۲ برابر فراتر از مصوبات مجمع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده، افزود: آمار دخل و خرج این میزان در اختیار دستگاه های نظارتی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: مطالبات مردم استان در حوزه مسوولیت های اجتماعی زیاد است و رقم هزینه شده می تواند تنها جوابگوی بخشی از این مشکلات باشد.

ایشان در پایان سخنان خود اضافه کرد: اصحاب رسانه مشکلات شرکت پتروشیمی ایلام را به همان میزان که وجود دارد اطلاع رسانی کرده و از بزرگنمایی آن پرهیز کنند.

محمد علینظری؛ رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام هم در این نشست با بیان این که رسالت خطیر خبرنگاری بیان واقعیات جامعه و امید آفرینی است، به اهمیت صنعت پتروشیمی، در ارتباط با جایگزینی فراورده‌های نفتی از زبان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بیانات رهبری راهنمای مناسبی در زمینه اطلاع از جایگاه صنعت عظیم پتروشیمی کشور است.

ایشان از شهید غلامرضا رهبر سخن گفت و یادآور شد: شهید رهبر با وجود برخورداری از زندگی مرفه، حضور در جبهه های جنگ و انجام رسالت خبرنگاری را ترجیح داد و در گزارشات خبری خود همواره کلام قرآن را آغاز سخن قرار می داد.

علینظری در ادامه با ذکر این نکته که رسانه های ایلام باید رسالت محور باشند، تصریح کرد: خبرنگاران باید وظیفه خطیر خبرنگاری و بیان واقعیات جامعه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ایشان در پایان با تأکید بر فعالیت فعالان حوزه رسانه در بر بیان کاستی ها و انتقادات سازنده گفت: بازگو کردن نقش مؤثر پتروشیمی ایلام در ایجاد اشتغال برای مردم استان نیز باید مد نظر رسانه ها باشد.

محبی؛ معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هم در ادامه این نشست با بیان این که پتروشیمی ایلام نماد پیشرفت و امید آفرینی در استان است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید با الگوگیری از شهید رهبر در راستای بیان واقعیت ها و حقایق جامعه و امیدآفرینی کوشا باشند.

ایشان افزود: توسعه و بالندگی صنعت پتروشیمی ایلام ثمره رشادت شهیدان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

منصور محبی در پایان سخنان خود از مجتمع پتروشیمی ایلام به عنوان نمادی از پیشرفت، توسعه و امیدآفرینی در سطح استان نام برد‌ و افزود: این صنعت می تواند با کار فرهنگی و انجام مسئولیت های اجتماعی خود در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی را ایفا کند.

‍ رئیس خانه مطبوعات ایلام هم در پایان این نشست گفت: رسانه‌های ایلام در خط مقدم تبیین پیشرفت و توسعه هستند.

سجاد صیدی با تقدیر از عملکرد روابط عمومی پتروشیمی ایلام در تعامل با رسانه ها گفت: این روابط عمومی از متخصص‌ترین مدیران در حوزه روابط عمومی استان است که همواره در تعامل و پاسخگویی با خبرنگاران بوده است.

ایشان با بیان این‌ که رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه اطلاع رسانی و انعکاس پیشرفت ها ایجاد کرده اند، تصریح‌ کرد: رسانه های ایلام پیشران توسعه و خط مقدم تبیین رشد و پیشرفت بوده و بدون هیچ چشم داشتی به نظام، دولت و مردم خدمت کرده‌اند.

در پایان این نشست، مدیرعامل پتروشیمی ایلام جوابگوی سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف بود.

 

#راویان_پیشرفت_ایلام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.