تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

جام ملت‌های آسیا؛ آشنایی با حریف ایران در یک‌هشتم؛ عقاب‌های قاسیون به‌دنبال شگفتی‌سازی

جام ملت‌های آسیا؛ آشنایی با حریف ایران در یک‌هشتم؛ عقاب‌های قاسیون به‌دنبال شگفتی‌سازی
تهران- تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید به مصاف تیم ملی سوریه برود.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا باید عصر چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به مصاف سوریه برود. سوریه در گروه B این رقابت‌ها موفق شد با چهار امتیاز به عنوان یکی از چهار تیم برتر رتبه سوم راهی مرحله حذفی شود.

در این گزارش قصد داریم قصد داریم با این تیم بیشتر آشنا شویم.

عملکرد در جام ملت‌ها ۲۰۲۳

تیم ملی سوریه کار خود را در این رقابت‌ها با تساوی بدون گل مقابل ازبکستان آغاز کرد. در ادامه با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم ملی استرالیا مغلوب شد تا تکلیف صعودش به بازی پایانی مقابل هند کشیده شود. عقاب‌های قاسیون مقابل هند موفق شدند با یک گل به برتری دست پیدا کنند و با چهار امتیاز پا به یک‌هشتم بگذارند.

این تیم تنها با یک گل خورده در مرحله گروهی بعد از تیم‌های ملی قطر و تایلند در کنار تیم‌های ملی استرالیا، عربستان و ازبکستان، تا اینجای کار بهترین خط دفاعی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است.

اولین صعود عقاب‌های قاسیون

تیم ملی سوریه که هفتمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند، برای اولین بار موفق شد با صعود به مرحله حذفی تاریخ‌سازی کند. نکته جالب تقابل این ایران و سوریه این است که سوریه در اولین حضورش در تاریخ جام ملت‌ها در سال ۱۹۸۰ بعد از غیبت در ۶ دوره قبلی، اولین دیدار خود را مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان برگزار کرد که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. حالا عقاب‌های قاسیون باید اولین دیدار خود در مرحله حذفی نیز مقابل یوزهای ایرانی قرار بگیرند.

سرمربی

هدایت این تیم را هکتور کوپر، سرمربی ۶۸ ساله آرژانتینی برعهده دارد. این سرمربی نامدار با کوله‌باری از تجربه روی نیمکت سوریه قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با کوپر بر روی اینجا کلیک کنید.

بهترین بازیکنان

تیم ملی سوریه نیز همانند دیگر تیم‌های عربی حاضر در جام ملت‌های آسیا از بازیکنان دورگه بهره‌مند است که از چهره‌های شاخص آن می‌توان به آیهام اوسو مدافع و المار آبراهام هافبک متولد سوئد، جلیل الیاس، ابراهیم حصار، ازکوئل هام هافبک و پابلو صباغ مهاجم متولد آرژانتین، عبدالرحمان ویس مدافع متولد یونان نام برد.

از دیگر بازیکنان سرشناس این تیم نیز می‌توان به ابراهیم عالمه، عمر میدانی، عمرو جنیات، طاهر کروما، عمر خریبین، موید عجن و محمد المرمور اشاره کرد.

آمار تقابل‌ با ایران

تیم ملی ایران تاکنون ۳۰ بار مقابل تیم ملی سوریه قرار گرفته که ۱۸ برد سهم ایران و یک برد سهم سوریه بود و ۱۱ دیدار نیز با تساوی به پایان رسید.

در مجموع ۶۵ گل در این تقابل‌ها به ثمر رسیده که سهم ایران ۵۰ و تنها ۱۵ گل سهم سوریه بوده است. دیدارهای دو تیم تنها یک‌بار به ضربات پنالتی کشیده شد که آن هم مربوط به بازی‌های غرب آسیا در سال ۲۰۰۲ بود که تیم ملی کشورمان موفق شد در ضربات پنالتی برنده شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.