تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

استرداد ۴۰ میلیارد ریال وجوه مال باختگان جرائم فضای مجازی در دهلران

استرداد ۴۰ میلیارد ریال وجوه مال باختگان جرائم فضای مجازی در دهلران
ایلام - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت:

با دستور این دادستانی و پیگیری پلیس فتا شهرستان ۴۰میلیارد ریال وجوه شهروندان مالباخته در فضای مجازی بازگردانده شده است.

به گزارش ایرنا، «بهنام تیرافکن» شامگاه چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات دهلران، اظهار کرد: این میزان وجوه برگشت خورده از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

دادستان دهلران به آمار کشف ۹۷درصدی جرائم فضای مجازی با دستور دادستانی به پلیس فتا اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد در راستای سهولت فعالیت نسبت به مراجعه حضوری به فروشگاه ها حقیقی برای تامین مایحتاج خود ترجیح می‌دهند از بستر فضای مجازی برای خرید کالای مورد نظر خود استفاده کنند که متاسفانه در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: اقشار مختلف مردم باتوجه به گسترش کلاهبرداری در فضای مجازی، با دقت لازم اقدام برای ثبت سفارش کالای مورد نظر خود در بستر فضای مجازی یا کلیک نکردن بر روی برخی لینک ها می توانند از افتادن در دام کلاهبرداران در فضای مجازی پیشگیری کنند.

دادستان دهلران ضمن قدردانی از پلیس فتا دهلران گفت: این دادستانی به عنوان مدعی العموم به قید فوریت بحث کلاهبرداری در فضای مجازی را مورد بررسی قرار می دهد و انتظار می رود مردم هم قبل از خرید و پرداخت وجه از معتبر بودن سایت و فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنند و مراقب ترفندهای افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی باشند.

دهلران در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.