تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

امام جمعه ایلام: انتخابات حداکثری قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد

امام جمعه ایلام: انتخابات حداکثری قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تشکیل یک مجلس قوی و توانمند با بیشترین آرا، قدرت چانه زنی ایران را در سطح بین المللی افزایش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: هر رای ما امنیت پایدار داخلی و خارجی ایران را تضمین و مشکلات را حل می کند و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای عامل پشتیبانی از نظام، دفاع از خون شهدا و لبیک به فرمان ولایت فقیه است.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در شعب اخذ رای بیانگر موقعیت شناسی و حمایت آنها از نظام است و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی همه افراد جامعه در تعیین سرنوشت خود و مملکت دخیل هستند و آرای مستقیم آنها در اداره کشور موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: سلامت و امنیت انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و مجریان و ناظران انتخابات باید در روند برگزاری انتخابات از امنیت انتخابات حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه امروز از ایام مهم و سرنوشت ساز برای ایران اسلامی است، تاکید کرد: هرچند مواردی چون گرانی، سختی معیشت، تبعیض و دیگر مشکلات وجود دارد اما این موانع و چالش ها نباید مانع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه غرب هیچگاه دلسوز کشور ایران نیست و منافع خود در ایران را دنبال می کند، ادامه داد: جبهه رسانه ای، تبلیغاتی و سیاسی دشمن طی ماه های اخیر مواضع انتخاباتی ایران را به شدت می کوبد تا مردم را در خصوص مشارکت حداکثری مایوس و دلسرد و آنها را نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت کند.

وی یادآور شد: اما مردم آگاه ایران اسلامی فارغ از هر نگاه و نگرش سیاسی و حزبی به پای صندوق های رای بروند و حضوری حداکثری داشته باشند تا فرصت عرض اندام به دشمنان این نظام را ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: انتخابات یک نعمت مهم از سوی جمهوری اسلامی برای آحاد مردم است که آزادانه حق مشارکت در انتخابات را دارند و با آرای مستقیم خود یک انتخاب شایسته و آگاهانه دارند.

وی در مورد خرید و فروش آرا نیز تاکید کرد: هرگونه اقدامی در مورد خرید و فروش رای از نظر قانون ممنوع و از نگاه شرع نیز حرام است و فردی که با این روش به مجلس راه یابد، هیچگاه خادم و خدمتگذار و مطالبه گر مشکلات مردم نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به نامزدهای انتخابات هم توصیه کرد: بعد از پایان رای گیری و مشخص شدن فرد پیروز این عرصه، وی را برای توسعه و تعالی استان یاری کنند و همچنین افراد معترض به نتایج آرا هم اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح اعلام و نهادهای مرتبط نیز در سریع ترین زمان ممکن به شکایات نامزدهای معترض رسیدکی کنند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری از ساعت هشت صبح در حال برگزاری است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.