تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

بانک صنعت و معدن ۸۱ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات به طرح های ایلام پرداخت کرد

بانک صنعت و معدن ۸۱ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات به طرح های ایلام پرداخت کرد
ایلام - مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، از تامین مالی ۵۹ طرح با تسهیلات ۸۱ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به طرح های صنعتی استان ایلام خبر داد.

علی خورسندیان روز پنج شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان بانک صنعت و معدن استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد طرح افتتاحی در استان ایلام ۲۲ مورد با تسهیلات هزار و ۸۵۷ میلیارد ریالی و تسهیلات ارزی ۲۵۳ میلیون یورویی با اشتغالزایی ۱۵۹۷ نفر به صورت مستقیم به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود: تعداد پنج طرح نیز با تسهیلات هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال و ۱۰میلیون یورو با اشتغالزایی برای ۴۳۹ نفر به صورت مستقیم نیز در این استان در حال اجرا است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: همچنین ۳۲ طرح تولیدی در ایلام نیز هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از این بانک دریافت نموده اند.

خورسندیان با اشاره به حمایت ویژه بانک صنعت و معدن از طرح های دانش بنیان تاکید کرد: مبلغ پنج میلیارد ریال به شرکتهای دانش بنیان استان پرداخت شده و اعطای تسهیلات بیشتر به دانش بنیان های استان در اولویت ما است.

وی ادامه داد: از محل منابع تبصره ۱۸ نیز ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال به طرح های تولیدی پرداخت و ۲ هزار و۸۹۰ میلیارد ریال نیز به هفت طرح مصوب ریاست جمهوری تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر بر وصول مطالبات در ماه های پایانی سال بیان داشت: مانده مطالبات استان ایلام ۹۹ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال است که ضرورت دارد با عارضه یابی طرح ها و مذاکره با مشتریان بدهکار نسبت به وصول مطالبات بانک اقدام عاجل صورت پذیرد.

خورسندیان تصریح کرد: تامین مالی واحدهای تولیدی از طریق ضمانت اوراق بدهی و دیگر روش های نوین تامین مالی سبب می شود ضمن حفظ منابع بانک، منافع مشتریان نیز تامین شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به دستاوردهای دولت مردمی اظهار داشت: هم راستا با سیاستهای کلان کشور در توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، هدایت و تخصیص منابع به بخش تولید، سبب ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در این مناطق خواهد شد و در این میان باید به زنجیره های خلق ارزش در بخش تولید نگاه ویژه ای داشته باشیم.

خورسندیان با اشاره به بازنگری برنامه راهبردی بانک با توجه به نوع کسب و کار منحصر به فرد این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای در حوزه تولید و اشتغال کشور خاطرنشان کرد: توان تسهیلات دهی و مدیریت مطالبات ارزی، تحقق عملیاتی تحول دیجیتال، تامین و تجهیز منابع پایدار(غیر دولتی و ارزان قیمت)، بهبود و تقویت سرمایه سازمانی و انسانی و توسعه بانکداری سرمایه گذاری از جمله مهمترین موضوعاتی است که چگونگی برنامه ریزی و تحقق آنها در بانک صنعت و معدن نیاز به تمرکز و تشریک مساعی بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: جایگاه یابی مجدد بانک در نظام اقتصادی کشور(فرصت ایجاد بانک توسعه جمهوری اسلامی و تصمیم استراتژیست یا عملیاتی بودن)، توسعه بانکداری شرکتی، تعیین مشتریان هدف و سبد خدمات برای این مشتریان هدف، تعیین صنایع و یا مناطق هدف سرمایه گذاری و تصمیم گیری در خصوص ایجاد نئوبانک شرکتی یا خرد مبتنی بر بانکداری باز، تعیین فین تک ها و بیگ تک ها و حوزه های عمل آنان و چگونگی تمرکز بر زنجیره های خلق ارزش از دیگر مهمترین موضوعاتی است که چگونگی برنامه ریزی و تحقق آنها در این بانک‌ نیاز به تمرکز و مساعی بیشتری دارد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: می طلبد که یکایک همکاران صف و ستاد در اینگونه موارد همفکری بیشتری داشته باشند تا بهترین استراتژیها تدوین شده و با تلاش و جدیت همکاران اجرایی گردد.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر یک روزه مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه به ایلام،ساختمان جدید بانک صنعت و معدن ایلام افتتاح شد.

خورسندیان در این جلسه با کارکنان شعبه ایلام در خصوص راهکارهای ایجاد انگیزه برای همکاران و راه های تعامل بیشتر و توسعه همکاری با مشتریان، همچنین راهکارهای برون رفت از مشکلات و رفع موانع شرکت های مستقر در استان ایلام به بحث و تبادل نظر پرداختند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.