تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

آیین تجلیل از وکلای نیکوکار برگزار شد

آیین تجلیل از وکلای نیکوکار برگزار شد
نگاه اقتصاد - در مراسمی از وکلای نیکوکار تهرانی که بیشترین همکاری را با کمیته امداد داشته اند تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، امروز شنبه ۱۹ اسفندماه آیین تجلیل از ۲۲ وکیل نیکوکار که بیشترین همکاری را با این نهاد داشته اند با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، روح اله یاوری، مدیرکل امور حقوقی کمیته امداد و ولی اله محمدی رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان استان تهران در محل ساختمان اداره شرق تهران برگزار شد.
با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران و مدیرکل امور حقوقی کمیته امداد از ۲۲ وکیل نیکوکار تهرانی که بیشترین همکاری را با این نهاد داشتند تجلیل شد.
سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این آیین، با بیان اینکه این نهاد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است، اظهار کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی کمیته امداد، توانمندسازی حقوقی است تا مددجویان با احقاق حقوقی که از آنان تضییع شده است، به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت خارج شوند.
وی افزود: مددکاران می‌توانند نقش بسزایی در ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت داشته باشند، اطلاع رسانی هر چه بیشتر و ارائه آموزش های حقوقی به مددکاران مورد تأکید است.
پرپنچی با بیان اینکه مددکاری نیز مانند سایر حرفه ها با موانع و چالش هایی رو به رو است، بیان کرد: یکی از مهمترین چالش های مددکاران در ارائه خدمت به نیازمندان عدم آشنایی با امور حقوقی است که بایستی اطلاع رسانی شود تا آنان بتوانند در ایفای نقش خدمت رسانی به نیازمندان موفق عمل نمایند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه با بیان اینکه با راه اندازی سامانه سُها مددجویان و متقاضیان خدمت می توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، نیازهای خود را ثبت کنند، اظهار کرد: پس از ثبت درخواست فرد متقاضی در سامانه سها و صحت سنجی آن از طریق سامانه های تخصصی و در نهایت تایید آن از سوی مددکاران کمیته امداد، فرآیند ارائه خدمت آغاز می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: متقاضیان می‌توانند با ارائه کد ملی، کد پستی و شماره همراه، درخواست‌های خود را در سامانه سها ثبت کنند.

روح اله یاوری، مدیرکل امور حقوقی کمیته امداد نیز به تفاهم نامه با قوه قضاییه کشور اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های نیازمند به امضا رسیده است.
وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش حقوقی برای مددجویان و معاضدت قضایی نیازمندان از موضوعات مورد تفاهم میان کمیته امداد و قوه قضاییه است.
یاوری،افزود: مددجویان متقاضی خدمات مشاوره حقوقی و همچنین نیازمندان دارای دهک یک تا پنج با ثبت درخواست در سامانه سُها به میز خدمت ارجاع داده می شوند که توسط وکلای نیکوکار خدمت رسانی به آنان انجام می شود.
بنابراین گزارش؛ از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۵۳ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره و معاضدت حقوقی بهره مند شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.