تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

ایلام سوگوار اولین شهید محراب

ایلام سوگوار اولین شهید محراب
ایلام - اجتماع بزرگ عزاداران حضرت مولی الموحدین آقا امیرالمومنین (ع) در حد فاصل میدان ۲۲ بهمن ایلام تا مسجد جامع این شهر با حضور مردم ولایی و روزه دار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنا بر رسمی به درازی تاریخ کهن این سرزمین مردم همه ساله سیزدهمین روز از ماه فروردین را در دامان طبیعت می گذرانند.

سیزده بدر امسال تفاوتی فاحش با سنوات گذشته دارد چرا که این روز با ۲۱ رمضان و سالروز شهادت مولا امیرالمومنان (ع) تقارن یافت.

مردم ولایتمدار ایلام که حب خاندان ولایت و امامت در رگ و خون آنها عجین است، به حرمت این روز سیاحت و تفرج در دل طبیعت را به زمانی مناسب موکول و در مراسم اقامه عزای شاه مردان شرکت کردند.
در شهر ایلام اجتماع عزاداران حضرت مولی الموحدین آقا امیرالمومنین (ع) در حد فاصل میدان۲۲ بهمن ایلام تا مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این آیین خیل جمعیت دلدادگان و دسته جات هیأت های عزادار با حضور در میدان ۲۲ بهمن در رسا و سوگ امام اول شیعیان به اقامه عزا پرداختند.
مردم روزه دار و سیاه پوش ایلام اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرک در هوای مطبوع بهاری با حضور در مراسم عزاداری شهادت حضرت علی (ع) ارادت و ادب خود را به ساحت مقدس امام زمان (عج) نشان دادند.
ایلام که به پایتختی خادمان زائران اربعین شهره شده است، در سیزدهمین روز از بهار ۱۴۰۳، باری دیگر علاقه قلبی خود به خاندان رسالت را نشان دادند و سوگوار گریان شهادت مظلومانه اولین شهید محراب شدند.

این مراسم همزمان با سایر نقاط استان در شهر ایلام با حضور پرشور و خودجوش مردم و مسئولان و همراه با آیین های سنتی زنجیرزنی، سینه زنی، نوحه سرایی و مرثیه خوانی برگزار شد.
مردم پس از ختم مراسم عزا در میدان ۲۲ بهمن در قالب دسته جات عزاداری، زنجیرزنان و سینه زنان برای اقامه نماز جماعت راهی مسجد جامع شهر ایلام شدند.

برخی از مردم نیز با حضور در جوار بقاع متبرکه امامزادگان عزادار آقای مظلومشان بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.