تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: افسانه گنبد آهنین به زباله‌دان تاریخ پیوست/ در موضوع امنیت ملی مماشات نمی‌کنیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: افسانه گنبد آهنین به زباله‌دان تاریخ پیوست/ در موضوع امنیت ملی مماشات نمی‌کنیم
تهران- عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق و کاملا منطبق با قوانین حاکم در مناسبات بین المللی بود.

سید نظام الدین موسوی عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ارزیابی شلیک ده ها موشک و پهپاد توسط سپاه پاسداران به سمت سرزمین های اشغالی اظهار داشت: پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق و کاملا منطبق با قوانین موضوعه حاکم در مناسبات بین المللی بود.

وی ادامه داد: این اقدام ایران، حامل یک پیام واضح به رژیم صهیونیستی و آمریکا بود که برای چندین بار با این واقعیت روبرو شوند که دوران بزن در رو تمام شده یکی بزنی چندتا می خوری!

عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان داشت: در بُعد دیگری پس از عملیات تاریخ ساز طوفان الاقصی این دومین پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم فاسد و کودک کش صهیونیستی است و پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کوتاه بودن عمر این رژیم جعلی را برابر دیده جهانیان عیان تر ساخت.

موسوی یادآورشد: بُعد دیگر این عملیات گسترده که به تعبیر ناظران بین المللی بزرگترین حمله پهپادی و موشکی تاریخ لقب گرفته توانمندی‌های دفاعی و نظامی ایران را به رخ همگان کشید بطوریکه آمریکایی ها در یک عقب نشینی آشکار آنچه را که در خفا مبنی بر عدم تمایل رویارویی با ایران اسلامی می گفتند را امروز در تریبون های رسمی فریاد می زنند و این به معنی کرنش در مقابل یک قدرت منطقه ایی به نام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص پیام عملیات شب گذشته سپاه پاسداران به کشورهای منطقه افزود: پیام روشن این عملیات این بود که ایران در موضوع امنیت ملی خود با هیچ کس تعارف و مماشات ندارد و همانطور که به اصل حسن همجواری و احترام متقابل پایبند است اما در مقابل تهدیدهای امنیتی به هیچ وجه مسامحه نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی با پاسخ متقابل خاطر نشان کرد: افسانه ارتش نخبه و گنبد آهنین امروز به زباله دان تاریخ پیوسته و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی به طرز رقت باری برای بقا دست و پا می زند و می داند که ضربه بعدی ایران، پایان عمر این رژیم جعلی را تعجیل می بخشد ما در این انتقام طوفانی همه اصول انسانی را رعایت کردیم و فقط مناطق نظامی رژیم را شخم زدیم اما دست برتر با ماست اگر بخواهند این آزموده را دوباره بیازمایند در امان نخواهند بود.
به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.