تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

نماینده ایلام در مجلس: ایران در عملیات وعده صادق از حق مشروع خود استفاده کرد

نماینده ایلام در مجلس: ایران در عملیات وعده صادق از حق مشروع خود استفاده کرد
ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:

عملیات وعده صادق هوافضای سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی تهاجم و حمله نبود بلکه طبق قوانین بین المللی ایران از حق مشروع خود دفاع کرد و به تعرض صهیونیست ها پاسخ داد.

سارا فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه یک دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ مشنور سازمان ملل متحد و در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در کشور سوریه بود.

وی افزود: باتوجه به اینکه جامعه جهانی و سازمان های بین المللی کاملا در خدمت رژیم متخاصم اسرائیل و حامیان غربی این رژیم هستند و به هیچ عنوان به دنبال مقابله و محکومیت صهیونسیت ها به عنوان متجاوزگر نیستند بنابراین کشورهایی مثل ایران اسلامی باید به دنبال افزایش سطح امینت ملی و بازدارندگی ها باشند.

فلاحی یادآور شد: این عملیات نباید تهاجم و حمله تلقی شود بلکه طبق قانون ایران از خود دفاع کرد و به تعرض صهیونیست ها در حمله به سفارت ایران پاسخ داد.

وی اضافه کرد: توسعه و تقویت سپر دفاعی ایران در راستای حفاظت از تمامیت ارضی کشور در برابر هرگونه تعرض از سوی دشمنان متخاصم است.

منتخب حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان در خصوص پیام عملیات موشکی ایران به اسرائیل توضیح داد: پیام ایران به اسرائیل و دیگر کشورها این بود که در صورت هرگونه ایجاد تنش و مزاحمت از سوی صهیونیست ها با واکنش جدی و ویرانگر ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام ایران از چند زاویه دارای اهمیت است از جمله اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار از خاک خود به طور مستقیم اسرائیل را مورد حمله قرار داد و نکته دیگر اینکه توان و قدرت موشکی ایران به دنیا اثبات شد.

فلاحی افزود: وعده صادق یک عملیات فرایند ترکیبی پیچیده بود که همزمان در سه حوزه پهپادی، موشکی و سایبری بود و برای اولین بار در دنیا یک عملیات با این حجم گسترده در دنیا رخ داد.

وی یادآور شد: در این عملیات گنبد آهنین اسرائیل و پدافندهای انگلیس، آمریکا و فرانسه با وجود آگاهی از طولانی بودن زمان حمله (بیش از پنج ساعت )ْ از آمادگی کامل برخودار بودند اما موشک های ایران از این پدافند عبور کردند و قدرت بازدارندگی ایران را به دنیا نشان دادند.

فلاحی تاکید کرد: عملیات موشکی ایران حاوی مخابره پیام ارتقای دفاعی و بازدارندگی ایران به دنیا بود و جمهوری اسلامی اکنون از قدرت بازدارندگی و دفاعی عبور کرده و به قدرت هجومی دست یافته و این واقعیت اسرائیل و آمریکا را ترسانده و آنها را در شٌک فرو برده است.

منتخب حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول، چوار و هلیلان اظهار کرد: پیام صریح آمریکا به اسرائیل در خصوص اجتناب این رژیم از جنگ با ایران یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات وعده بود و نشان داد آمریکا خواهان رویارویی و جنگ مستقیم با ایران نیست.

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جواب حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حملات گسترده و ترکیبی پهپادی و موشکی را به سوی اسرائیل انجام داد.

در این عملیات موشک های نقطه زن ایران برخی مراکز نظامی و فرودگاهی این رژیم در سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار دادند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.