تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ ستاره آسمان عشق و ایثار *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم

ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ ستاره آسمان عشق و ایثار    *سیدحرمت‌الله موسوی مقدم
ایلام- وفق صراحت و ساختار قانون اساسی روشن‌ترین رسالت ذاتی عزیزان ارتش جمهوری اسلامی ایران،

حفظ تمامیت ارضی کشور، پاسداری از استقلال و آزادی جامعه و دفاع از سرحدات ایران زیبا در مقابل متجاوزان و دشمنان خارجی و تهدیدکنندگان امنیت و آرامش مملکت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نهاد خدوم و خوش یُمن یکی از سازمان‌های قدرتمند رزمی است که با بیش از یک قرن سابقه فعالیت دفاعی افتخارات زیادی در پرونده کاری و گذشته خود دارا بوده که هرکدام از آن موجب عزت و سربلندی هر ایرانی است.

یکی از نقاط روشن و قابل ستایش این نیروی بانجابت مشارکت با مردم و عدم اجرای دستورات فرماندهان خود در هدف قرار دادن مردم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش مضاعف برای فروپاشی‌ نظام شاهنشاهی است.

پس از پیروزی نهضت عظیم حضرت امام راحل و انقراض حکومت طاغوت در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ عده‌ای با تحریک دشمنان، شعار انحلال ارتش قدیم و تشکیل ارتش توحیدی (بدون درجه) را سردادند، اما حضرت امام خمینی(ره) با تدبیری دوراندیشانه با این نغمه نامبارک مخالفت و بلافاصله روز ۲۹ فروردین را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری و به فرماندهان نظامی دستور دادند که با کلیه امکانات و تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی به خیابان‌ها بیایند و قدرت خود را در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند.

همین فرمان هوشمندانه و تبیین ضرورت حفظ تشکیلات ارتش دامنه خدعه و نیرنگ خائنان داخلی و معاندان خارجی را طعمه تاراج کرد و جان تازه‌ای در کالبد سازمان سترگ ارتش جمهوری اسلامی تزریق و نقشه شوم منافقان را خنثی کرد.

نیرویی که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات خاص عقیدتی و تغییرات مهم سیاسی به شدت آسیب دیده و جمعی از فرماندهان ارشد آن به خاطر سوابق سیاه‌کاری به خارج از کشور فرار کرده بودند، در کمترین زمان ممکن سازمان پیدا کرد و با تمام توان به پاسداری از مرزهای کشور پرداخت و جایگاه و منزلت حاکمیتی خویش را به منصه ظهور رسانید و توانست با تمام توان به دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی این آب و خاک عزیز تر از جان را همت گمارد و چون ستاره‌ای پرفروغ در آسمان ایثار و شهادت درخشید.
پرواز ۱۴۰ فروند هواپیمای نظامی و حمله به نقاط حساس و زیرساخت‌های جنگی رژیم بعث عراق در دومین روز از جنگ تحمیلی انسجام، انتظام، اقتدار و آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای نگهبانی از تمامیت ارضی کشور عملا به رخ بد خواهان ایران کشید.

این سازمان رزمی حرفه‌ای و آموزش دیده در کسوت هوایی، دریایی و زمینی با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون کفن، ۴۷ هزار جانباز فداکار و صدها آزاده سرافراز در راس آنان امیران شهیدی چون ( قرنی، فلاحی، فکوری، ستاری، نا مجو، صیاد شیرازی، بابائی، کشوری و عباس دوران) مراتب تعهد و نهایت و فاداری خودرا به کشور عزیز و ملت شریف ایران اعلان و ابلاغ کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با عبور پیروزمندانه از میادین سخت ایثار و افتخار و کسب تجارب و مهارت‌های عملیاتی و دست‌یابی به آخرین فنآوری های پیشرفته دنیا در مباحث نظامی و جنگ افزارهای فوق مدرن در قالب چهار نیروی نجیب و نام آور، زمینی، هوائی، دریایی و پدافند با فرماندهی واحد چون اختر تابناک بر بلندای تاریخ یکصد و ۲ ساله خود می‌درخشد و با حضور و هیمنه‌اش ضمن تضمین امنیت ملی با شناسائی، مراقبت، رهگیری و اقدام به موقع بر علیه متجاوزان در کنار سپاه قهرمان لرزه براندام دشمنان ایران اسلامی انداخته است.

هیبت، همینه، ابهت و آرمانگرائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهل و پنجمین سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی همه بداندیشان و زشت سیرتان ایران ستیز در داخل و خارج را متحیر و متعجب و بی قرار و ایرانیان وطن خواه و انقلابیون ایران را خوشحال و خرسند و به آینده خود امیدوار کرده است.

گرامی باد ۲۹ فروردین روزملی ارتش جمهوری اسلامی و بر افراشته باد بیرق بلند ایران بزرگ.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.