تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۳۳

جرایم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در ایلام بخشیده می شود

جرایم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در ایلام بخشیده می شود
ایلام- مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی با هدف حمایت از تولید و فعالان اقتصادی در شرایط بیماری کرونا صورت می‌گیرد، گفت: این بخشودگی‌ها به صورت پلکانی بوده و در شرایط خاصی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

سعید کریمی روز چهارشنبه در گفت و گویی با یادآوری دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی بیان کرد: مهلت زمانی استفاده از این دستورالعمل برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در هر کدام از موارد یک ماه تمدید می شود.

وی با بیان اینکه درصد بخشودگی جرایم مالیاتی بر اساس شاخص هایی نظیر زمان ابلاغ برگ قطعی مالیاتی مودیان و مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا تا پایان سال ۹۹ اعمال می شود، یادآور شد: مودیانی که تاریخ ابلاغ برگ قطعی مالیاتی آنها تا ۳۱ دی سال گذشته است، به شرط پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خرداد ماه، می توانند از بخشودگی ۹۰ درصدی برای واحد های تولیدی و ۸۰ درصدی برای سایر مودیان استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: میزان این بخشودگی برای مودیانی که برگ قطعی مالیاتی آنها از اول بهمن سال گذشته تا ۳۱ خردادماه جاری به آنها ابلاغ شده، در صورت پرداخت تا پایان خرداد ماه به میزان ۱۰۰ درصد برای واحدهای تولیدی و غیرتولیدی است.

کریمی اضافه کرد: به علاوه میزان بخشودگی جرایم برای مودیانی که مانده بدهی خود را طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول تیرماه ۹۹ حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ برگ قطعی پرداخت نمایند، می توانند از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

تسهیلات جدید مالیاتی ویژه ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری و مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی و مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی از جمله مشاغل برخوردار معافیت‌های مالیاتی جدید است.

کریمی افزود: همچنین مراکز حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و عرضه گلها و ماهیان زینتی، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مادر گوشتی، و صنایع دستی و مراکز بوم گردی عشایری نیز بر اساس مقررات، مشمول این معافیت ها می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.