تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۵۶

معاون رییس جمهوری:

معوقات جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید به صفر رسید

معوقات جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید به صفر رسید
ایلام - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۰۰ درصد معوقات و بدهی جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید پرداخت شده و به صفر رسیده است.

سعید اوحدی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام افزود: تا پایان دولت قبل میزان معوقات و بدهی جامعه ایثارگران ۵۷ هزار میلیارد ریال بود که در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت کامل پرداخت شد.

وی عمده این معوقات را شامل پاداش بازنشستگی خانواده های شهدا، ذخیره مرخصی، ماده ۳۸ و بدهی دانشگاه ها که عمده آن مربوط به دانشگاه آزاد است، عنوان کرد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خدمات درمانی خانواده های شهدا خبر داد و گفت: این تفاهم نامه فردا سه شنبه منعقد می شود که با ایجاد آن تمام مجموعه های درمانی تامین اجتماعی طرف بیمه دی خواهند شد.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به ساماندهی گلزارهای شهدا اشاره کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد ساماندهی این فضاها در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

موانع استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران رفع می شود

اوحدی به مشکل اشتغال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات در این زمینه حذف ماده ۴۸ قانون احکام بخشی از مقررات مالی کشور در سال ۹۳ بود که در قالب آن به ازای هر ایثارگر که در دستگاه اجرایی شاغل بود بعد از بازنشستگی می توانست فرزندش جایگزین شود.

وی یکی دیگر از مشکلات فرزندان ایثارگران را تبدیل وضعیت آنها عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز تفاسیر مختلفی شده بود که پیش بینی می شود تا یکماه آینده این ۲ مساله رفع و موانع استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران رفع شود.

احداث هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران ایلام

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید کشور یکی از مهمترین برنامه سفرش به ایلام را انعقاد تفاهم نامه احداث مسکن عنوان کرد و گفت: در قالب این تفاهم نامه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای جامعه ایثارگران استان احداث خواهد شد.

به گفته اوحدی، با انعقاد این تفاهم نامه ۱۰۰ درصد مشکل مسکن ایثارگران استان ایلام رفع خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.