تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

معاون رییس‌جمهوری:

۱۳۰ هزار ایثارگر کشور بیکار هستند

۱۳۰ هزار ایثارگر کشور بیکار هستند
ایلام - معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۳۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران کشور اعم از دانشجو و دانش‌آموخته هم اینک مشکل بیکاری دارند.

سعید اوحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از این تعداد ۳۰ هزار نفر را فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می‌دهند که با مشکل بیکاری مواجه هستند.

وی با ذکر اینکه بر اساس بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است همه فرزندان شهدا و فرزندان جانباز بالای ۷۰ درصد را استخدام کند، ادامه داد: در کنار این قانون از ظرفیت ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران شامل اختصاص سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران در آزمون‌های استخدامی دولت و یا هر مجموعه‌ای از نهادهای عمومی و غیره که از بودجه دولت استفاده می‌کنند به علاوه پنج درصدی که ویژه جانبازان بالای ۲۵ درصد است، استفاده می‌شود.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های استانی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال را از دیگر اقدام‌ها برای رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگران کشور عنوان کرد.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشکل مسکن جامعه ایثارگران در کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این قشر، کارگروهی در این نهاد تاسیس و در این زمینه اقداماتی انجام گرفته است.

به گفته اوحدی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید میزان زمینی که برای مسکن جامعه ایثارگران اختصاص داده می‌شود به ۶۰ هزار مترمربع برسد که این میزان معادل میزان زمینی است که طی ۱۵ سال گذشته به جامعه هدف این نهاد واگذار شده است.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور صبح امروز وارد ایلام شد.

دیدار با مسوولان استان و خانواده‌های شهدا، بازدید از گلزار شهدای صالح‌آباد و انعقاد تفاهم‌نامه مسکن از برنامه‌های سفر معاون رییس‌جمهوری به این استان است.

وی در بدو ورود به استان ایلام به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رفت و سپس در آیین کلنگ‌زنی ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران استان ایلام شرکت کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.