تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

حرکت دسته جات عزاداری تاسوعا و عاشورا در ایلام برگزار نمی شود

حرکت دسته جات عزاداری تاسوعا و عاشورا در ایلام برگزار نمی شود
ایلام - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: هیچگونه حرکت دسته جات عزاداری اعم از زنجیرزنی و سینه زنی در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا در هیچ نقطه ای از این استان برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در این زمینه به تمامی هیئت های مذهبی استان نیز اعلام شده است که در روزهای تاسوعا و عاشورا و شام غریبان چنین برنامه ای نداشته باشند و این اقدام ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورای امسال همچون برنامه‌هایی که از ابتدای ماه محرم آغاز شده برگزار و شامل برگزاری آیین های عزاداری در مکان های فعالیت هیئت‌های مذهبی است که از طریق ستاد کرونا مجوز فعالیت آنها صادر شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا برگزار و به هیئت‌های مذهبی تأکید شده تا نکات بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن‌ ماسک و عدم توزیع نذورات را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: در روز نهم و دهم محرم سال جاری تنها یک هیئت مرکزی با محوریت هیات محبان علی ابن ابی طالب( ع) در مصلی شهر ایلام ویژه برنامه خواهد داشت که بصورت زنده از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود برگزاری این محافل که مجوز برگزاری آنها از سوی ستاد استانی کرونا اخذ شده اما به کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند جهت حفظ سلامتی آنها توصیه می شود که در این محافل حضور پیدا نکنند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.