تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

ساخت دستگاه ضدعفونی نوین در استان ایلام

ساخت دستگاه ضدعفونی نوین در استان ایلام
.

ایلام – نگاه اقتصاد – افراد موفق در هر قشر و زمینه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث موفقیت آنها می شود، اما تعدادی ویژگی هم وجود دارد که در همه افراد موفق مشترک است و با شناختن این ویژگی ها، برنامه ریزی و تلاش برای به دست آوردن آنها، در ردیف افراد موفق قرار می گیریم. البته این ویژگی ها به صورت ژنتیکی نیستند که افراد موفق آنها را به ارث برده باشند، بلکه همه ی این ویژگی ها را می توان یاد گرفت و هر روز روی آنها کار کرد و قوی و قوی ترشان کرد.

یکی از این جوانان موفق در استان ایلام امین الیاسی است که با همکاری و کمک چند جوان همکار خود و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و نیاز مردم به اقدامات بهداشتی، موفق به ساخت قوی ترین دستگاه ضدعفونی کننده دنیا در ایلام شدند که هم اکنون در سه کارگاه و با همکاری گروهی ۴۰ نفره در حال تولید و تحویل سفارشات هستند.

این جوانان مستعد در محل پارک علم و فناوری استان ایلام در حال کار بر روی یک ایده و گسترش آن برای باز کردن گرهی از موانع توسعه این استان هستند.

این مخترع جوان در خصوص ایده اولیه اختراع این دستگاه گفت: در اوج همه گیری کرونا و تعطیلی کسب و کارها تصمیم گرفتیم که برای کمک به مردم و کسب و کارها در قالب تیم ۹ نفره با سعی ، کوشش و پشتکار فراوان طی سه هفته در دو مدل الکلی و اوزونیزه این دستگاه ضدعفونی کننده را تولید کنیم.

امین الیاسی افزود: حامی در کار تولید این ضد عفونی کننده قوی، شرکت شتابدهنده هانیس بود که هم در مرحله پیش شتابدهی و هم در مراحل دیگر به ما اعتماد کردند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان بر روی این ایده سرمایه گذاری کردند.

وی در مورد خاصیت دستگاه گفت: دستگاه ژنراتور اوزون به عنوان‌ پیچیده ترین تکنولوژی تولیدشده در استان ایلام از آب معمولی برای ضدعفونی استفاده می کند و با شکستن اکسیژن و تبدیل آب به آبِ اوزونیزه، در ۲ الی ۳ ثانیه محل موردنظر را ضدعفونی می کند که این مهم هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

امین الیاسی اضافه کرد: دستگاهی با این شکل و کاربری تا کنون در دنیا وجود ندارد اما از فناوری آب اوزونیزه در کشور آلمان در ساخت یکی از تجهیزات دندانپزشکی استفاده می شود ولی دستگاه ضدعفونی کننده ما منحصر به فرد است و در اماکن عمومی، بانکها، صنایع بزرگ وبعضا در منازل هم می توان از آن استفاده کرد.

الیاسی با اشاره به کارایی فراوان این دستگاه درصورت بکارگیری در مدارس افزود: این دستگاه در مدارس بسیار موثر خواهد بود و خانواده ها دغدغه کمتری در مورد سلامت فرزندانشان خواهند داشت. وی یادآور شد: در این زمینه حاضر به همکاری با مدارس برای عرضه این دستگاه با قیمتی بسیار پایین جهت کمک به سلامتی دانش آموزان هستیم.

این مخترع جوان با بیان این که در بانکها، پتروشیمی، پالایشگاه گاز، علوم پزشکی و بعضی از ادارات و هر مکان عمومی دیگر این دستگاه می تواند کمک کننده خوبی باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مترو تهران یک سفارش دریافت کرده و تعدادی هم به عراق صادر کرده ایم و در حال ایجاد مقدمات صدور آن به افغانستان نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما یک شرکت نوپا هستیم که از آن تیم ۹ نفره اکنون به یک تیم ۴۰ نفره رسیده ایم که در سه کارگاه با ظرفیت تولید ۱۵۰ دستگاه در هفته در حال تولید هستیم.

الیاسی با اشاره به این که برای قبول سفارشات بزرگ مانند مترو تهران نیاز به سرمایه اولیه داریم، تصریح کرد: اگر مسئولین بتوانند در قالب تسهیلاتی مناسب به ما کمک کنند، این کار رشد مناسب تری پیدا می کند.

وی اظهار داشت: با وجود دستور استاندار ایلام به ادارات استان برای تهیه این دستگاه ضدعفونی کننده بومی، هنوز توجه چندانی در این زمینه ایجاد نشده و اگر این مهم انجام شود، هم کمکی به شرکت ما و هم در راستای تامین سلامت مردم مفید خواهد بود.

الیاسی به برخی از سختیهای رسیدن به این اختراع اشاره داشت و افزود : در ابتدا با کمک اعضا و به خاطر وجود تحریم ها مجبور شدیم با کمک هم قطعات را بسازیم و با تلاش وافر خود در حال حاضر اینگونه قطعات را به دیگر شرکتهای ایرانی می فروشیم.

الیاسی در پایان گفت: با تأمین نقدینگی و اندکی حمایت مسئولین می توانیم این کار را گسترده تر و اختراعات تازه مبتنی بر فناوری را به بازار عرضه کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.