تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۴۰

معاون تعاون:

کارگاه‌های جدید ایلام مشمول دریافت یارانه دستمزد هستند

کارگاه‌های جدید ایلام مشمول دریافت یارانه دستمزد هستند
ایلام - معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در دستورالعمل جدید که از سوی وزارت تعاون ابلاغ شده است کارگاه‌های جدید التاسیس هم می‌توانند یارانه دستمزد دریافت کنند.

احمد خانمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می کنند به محض دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق اداره کار است و به حساب کارفرما واریز می شود بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: در طرح یارانه دستمزد، ایلام استان پایلوت کشور است و از اوایل مردادماه سال ۹۸ تاکنون ۳۳۱ قرارداد جهت بهره مندی از یارانه دستمزد در استان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه با شرایط حاکم بر جامعه، ابلاغ دستورالعمل جدید یارانه دستمزد می تواند باعث افزایش تعداد قراردادها و ترغیب کارفرما ها جهت استفاده از طرح یارانه دستمزد باشد.

خانمحمدی افزود: همچنین یارانه دستمزد برای کارفرمایانی است که نیروی جدیدی را جذب می کنند و باید از نظر سنی بین ۲۰ تا ۳۷ سال باشد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: مدت زمان یارانه دستمزد یکسال است و در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال مشمول طرح یارانه دستمزد خواهند بود.

وی یادآور شد: در گذشته کارفرماها جهت بهره مندی از یارانه دستمزد باید لیست بیمه اولیه را به تناسب ۶۰ درصد افزایش نیرو استفاده می کردند اما در دستورالعمل جدید تا پنج برابر لیست بیمه خود می توانند استفاده کنند.

خانمحمدی تاکید کرد: چنانچه دستورالعمل جدید یارانه دستمزد از طریق رسانه ها و فضای مجازی استان به خوبی انعکاس داشته باشد قطعا کارفرمایان بیشتری از این طرح استفاده می کنند و این می‌تواند کاهش نرخ بیکاری استان را به دنبال داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.