تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

رکورد ابتلا و فوتی روزانه کرونا در ایلام شکسته شد

رکورد ابتلا و فوتی روزانه کرونا در ایلام شکسته شد
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رکورد روزانه ابتلا و فوتی کرونا در این استان با ۳۰۶ مورد جدید مبتلا و ۹ مورد فوتی در ۲۴ ساعت، شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان افزود: این افزایش بی سابقه موارد ابتلا و وفوتی حاصل یکه‌تازی کروناست که شوک بزرگی به استان وارد کرد.

وی یادآور شد: مجموع شمار مبتلایان کرونا در استان به یک هزار و ۲۶۰ نفر و مجموع فوت شدگان نیز تا این لحظه به ۲۹۱ نفر رسیده است.

وی افزود: از ۹مورد فوتی امروز ۶ مورد مربوط به شهرستان ایلام، ۲ مورد دره شهر و یک مورد مربوط به بدره است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سبب جولان دادن بیماری کرونا در استان شده و چنین آمار ابتلایی زنگ خطری برای سلامت مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۱۹۳ نفر از بیماران کرونایی بستری هستند و ۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر نیز بهبود یافته اند.

وی افزود: بیشترین آمار ابتلا مربوط به شهرستان ایلام با ۶ هزار و ۱۸۱ نفر است و شهرستان های ایوان با هزار و ۲۸۷ مورد و دره شهر با ۸۷۴ مورد بیشترین موارد ابتلا به کرونا را دارند.

دکتر کریمیان یادآور شد: تعداد مبتلایان در شهرستان های چرداول ۸۴۸ مورد، دهلران ۸۳۷ مورد، آبدانان ۷۵۰ مورد، مهران ۶۷۸ مورد، ملکشاهی ۳۳۱ مورد، بدره ۳۴۶ مورد، سیروان ۳۱۵ مورد و هلیلان ۲۰۳ مورد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: به طور قطع با ادامه این روند و تداوم وضعیت قرمز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، روزهای سخت‌تر و وحشتناک تر نیز در انتظار استان خواهد بود.

دکتر کریمیان گفت: انتظارمان این است که افراد با رعایت اصول پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی، در برابر سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این استان از نظر تعداد بستری‌های کرونا نسبت به جمعیت بعد از استان‌های قم، لرستان و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

این استان همچنین جزو پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد که نشان‌ می‌دهد افراد جوان پروتکل‌ها را رعایت نکرده و تا زمان بدحال شدن و نیاز به بستری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.