تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

طرح کمربند سبز در پنج هزار کیلومتر از جاده های ایلام اجرا می شود

طرح کمربند سبز در پنج هزار کیلومتر از جاده های ایلام اجرا می شود
ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از برنامه ریزی این سازمان برای اجرای طرح هر جاده یک کمربند سبز در سطح پنج هزار کیلومتر از جاده های این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور از پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار داشت: طرح هر جاده یک کمربند سبز طی یک برنامه پنج ساله و در سطحی به وسعت پنج هزار کیلومتر انجام خواهد شد.

وی افزود: نهال های مورد نیاز این طرح متناسب با شرایط آب و هوایی هر شهرستان تامین و اعتبار مورد نیاز برای تخصیص به وزارتخانه اعلام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام هر مزرعه یک جنگل را از دیگر طرح های سازمان جنگل ها و مراتع کشور در استان ایلام عنوان کرد و یادآور شد: این طرح با همکاری منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام خواهد گرفت.

احمدی افزود: اراضی زراعی در چارچوب این برنامه با درختان مثمر و چند منظوره و واجد شرایط تولید چوب نهالکاری می شود.

وی به برنامه این اداره کل برای جنگلکاری در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: اعتبار برنامه امسال کاشت جنگل در این سطح از اراضی استان از محل منابع ملی پیش بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: با توجه به توان کارشناسی و تعامل مردم و مسوولان این سطح با گونه های متناسب شرایط محیطی در همه شهرستان ها نهالکاری خواهد شد.

احمدی از زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و یادآور شد: چهار هزار هکتار از این مقدار در سطح اراضی ملی و ۲ هزار هکتار در سطح اراضی زراعی است.

وی اضافه کرد: این مقدار زراعت چوب در استان حدود ۲۰ درصد از زراعت چوب کشور را شامل می شود.

فرماندار دهلران نیز گفت: دهلران دارای اقلیم گرمسیری است و با توجه به شرایط آب و هوایی و عقبه ای که از زمان جنگ در منطقه حاکم است، در آستانه فرسایش شدید قرار گرفته و نیاز به اجرای طرح های جنگل کاری و احیای مراتع و بیابان زدایی و آبخیزداری دارد.

مجید عسگری با اشاره به اقدامات ارزنده در این راستا با توجه به وسعت شهرستان افزود: امسال در چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان توسعه جنگلکاری اجرا می شود.

وی به تغییرات محسوس در اکوسیستم منطقه اشاره و تاکید کرد: نیاز است فرهنگ عمومی استفاده از منابع طبیعی به فرهنگ غالب تبدیل شود تا شاهد تغییرات محسوس آب و هوایی در این منطقه باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.