تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:

فقدان شهید سلیمانی خللی در مکتب وی ایجاد نکرده است

فقدان شهید سلیمانی خللی در مکتب وی ایجاد نکرده است
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: شهید سلیمانی یک مکتب و تفکر ماندگار است که با شهادت و ترور این شخصیت والا هیچ خللی در این مکتب رخ نداده است و تفکر و آرمان های مقدس وی پویایی و مسیر درخشان خود را همچنان طی می کند.

سردار جمال شاکرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مکتب شهید سلیمانی می توان وجوه مختلفی چون دیانت، مردانگی، جوانمردی، ولایتمداری، تواضع، رشادت، شجاعت و جنگجویی را توامان باهم دید که در این مکتب خود به دنبال احیا و گسترش اسلام ناب محمدی مورد تایید ائمه اطهار بود.

وی افزود: سردار سلیمانی برای ایجاد و برقراری صلح و امنیت در سطح دنیا نه فقط خاورمیانه نقش و تلاشی موثر و غیر قابل انکار داشت و همین حضور پررنگ وی در سطح بین الملل و محبوبیت بالای این شخصیت و نیز توفیقاتی که در جبهه های نبرد محور مقاومت به دست آورده بود دشمنان، وی را خاری در چشم و مانعی بزرگ در راه رسیدن به اهداف شوم خود می دیدند.

سردار شاکرمی یادآور شد: شکل گیری داعش و ناامنی های جدی که این گروهک تروریستی در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد، باعث حضور جدی شهید سلیمانی در منطقه و سازماندهی محورهای مختلف جبهه مقاومت شد و به مانند یک نخ تسبیح مبارزان محور مقاومت اعم از شیعه، سنی، سایر ادیان و قبایل کشورهای منطقه را برای مقابله با داعش بسیج و سازماندهی کرد.

شکل گیری داعش تقابل با جمهوری اسلامی بود

وی اضافه کرد: داعش یک پدیده پیچیده چندوجهی برگرفته از الگوها و شاخص های اسلامی اما بر ضد و مخالف حرکت های جهادی با مبنای واقعی اسلام بود که دارای یک مهندسی معکوس از انقلاب اسلامی با پاردوکس ها و تضادهای آشکار از اسلام ناب بود.

وی گفت: عمده نیروهای داعش از لحاظ فکری، روانی و شخصیتی در سرویس های جاسوسی نظیر موساد و فراماسنوری های غربی تربیت شده بودند و دشمن اصلی جهان را اسلام ناب و در راس آن انقلاب اسلامی ایران می دانستند.

شاکرمی افزود: توحش داعش در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه به گونه ای بود که افسار کار از دست سرویس های جاسوسی و اربابان آنها خارج شد و دیگر این گروهک فقط خود را قبول داشتند و از سراسر دنیا به خصوص از غرب آسیا و آسیای مرکزی و جمهوری های خودمختار سربازان و نیروهایی را به اختیار خود درآورده بودند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از شکل گیری داعش و حمایت های مالی کشورهای عربی خلیج فارس از این گروهک برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به دنیا بود و با یکه تازی خود در صدد تشکیل یک حکومت به ظاهر اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: برخلاف تفکر داعش که تمامی مخالفان خود از هر مذهب، نژاد و قومیتی را از بین می بردند اما فردی جنگ دیده و باتجربه چون شهید سلیمانی بدون شک به خاطر شخصیت بی بدیل و خاص خود و دفاع از سرزمین های جهان اسلام که از اهدافش بود، هیچ گونه نگاه تبعضی آمیز مذهبی یا قومیتی به ساکنان اسیر و دربند داعش نداشت.

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: حفظ سلامت و امنیت مردم شهرهای اسیر در دست داعش فارغ از هر مذهب و قومیت یا زبان و نژادی برای سردار سلیمانی و نیروهای تحت امرش و مبارزان جبهه مقاومت از اهمیت زیادی برخودار بود و این رفتارهای مهرورزانه باعث شد تعداد زیادی از مبارزان و نیروهای جهادی غیر شیعی از اقوام و مذاهب مختلف جذب قاسم سیلمانی و جبهه مقاومت برای مبارزه با داعش شوند.

سردار سلیمانی حلقه اتحاد و یکپارچگی مردم کشورهای درگیر فتنه داعش بود

وی گفت: ایشان دارای شخصیتی چندوجهی و کاریزماتیک در بین عموم مردم بود حضورش در جبهه های محور مقاومت باعث شد کشورهای درگیر جنگ و ناامنی تا حدود زیادی اختلافات مذهبی و قومیتی را کنار گذاشتند و در کنار هم و در یک صف واحده را در برابر داعش و حامیان غربی و منطقه ایش به مقابله پرداختند.

وی اظهار داشت: شخصیت تاثیرگذار سردار سلیمانی موجب شد در بین نیروهای محور مقاومت در جبهه های مختلف درگیر جنگ با وجود اختلاف های قومیتی، نژادی، فرهنگی و مذهبی اما هیچ تفرقه، منیت و فرافکنی وجود نداشت و همین اتحاد و همبستگی که توسط حاج قاسم در جبهه ها ایجاد شد، شکست و اضمحلال داعش و سرشکستگی و زبونی حامیان آنها را در پی داشت.

شاکرمی یادآور شد: اقتدار روزافزون ایران و محبوبیت انقلاب اسلامی در سطح منطقه و بین الملل و نیز شکست های پی درپی آمریکا و داعش در عراق و سوریه ناتوانی آمریکا در برابر نیروهای مقاومت تحت فرمان سردار سلیمانی را هویدا کرد و به همین دلیل دشمن از سر استیصال و ناچاری در حرکتی مذبوحانه به این اقدام کور و تروریستی دست زد.

وی به محبوبیت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی چهره ای شناخته شده و محبوب در ایران و سایر جوامع بین المللی است که با توجه به جایگاه مردمی ایشان، دشمن با طرق مختلف سعی در تخریب این الگو و سمبل مقاومت و جهاد در بین مردم جهان به ویژه کشورهای منطقه و به خصوص ایران است چرا که از الگو شدن شهید سلیمانی برای جوانان و نوجوانان و ظهور قاسم سلیمانی های دیگر در جهان اسلام و ایران واهمه و هراس دارد.

وی تاکید کرد: اما از برکت خون حاج قاسم سلیمانی و مظلومیت ترور ایشان و همرانانش مردم جهان و منطقه دچار خشم و انزجاری شدید از آمریکا شده اند و اعلام برائت خود و ناخرسندی از حرکت سخیفانه آمریکا در انجام این جنایت، حمایت از آرمان ها و اهداف والای حاج قاسم و تبعیت از رهبری در تشیع پیکر پاک این شهدا را به رخ جهانیان و در راس آنها رژیم ترورستی آمریکا کشیدند.

سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایت آشکار آمریکا جایز نیست

فرمانده سپاه استان ایلام با بیان اینکه سردار سلیمانی به عنوان یک مستشار نظامی با دعوت رسمی مسوولان عراق به آن کشور سفر کرده بود، یادآور شد: مجامع و سازمان های بین المللی باید در قبال این ترور و جنایت ناجونامردانه که آشکارا صورت گرفت ساکت نباشند چرا که این اقدام غیرقابل بخشش آمریکا در واقع پیامی تهدیدآمیز برای همه کشورها و ملت های دنیاست که آمریکا هر فرد یا جریانی که منطبق با اهداف و سیاست های استعماری خودش نداند، ترور می کند.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بعد از عمری مجاهدت و سربازی و پاسداری از کیان ایران و دیگر بلاد اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق و همراهان ایرانی و عراقی خود مورد ترور هوایی رژیم آمریکای تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

مردم ایران در همه نقاط کشور در سوگ شهادت این شهید والامقام به صورت خودجوش به اقامه عزا پرداختند و پیکر پاک ایشان و شهدای همراهش در استان های خوزستان، خراسان رضوی، تهران و سپس زادگاهش کرمان تشیع و به خاک سپرده شد.

وی سال ۶۵ و در جریان آزاد سازی مهران به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان نقشی اصلی در عملیات کربلای یک داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.