تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۴۴

معاون استاندار: 

فروشگاه اتکا در صنعت غذایی ایلام سرمایه گذاری می کند

فروشگاه اتکا در صنعت غذایی ایلام سرمایه گذاری می کند
ایلام - سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام از قول مساعد روسای فروشگاه اتکا برای سرمایه گذاری در زنجیره صنایع غذایی استان خبر داد.

جهانگیر رستم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار خود با سردار حشمتی پور معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان اتکا ، گلسرخ معاون امور اقتصادی سازمان اتکا و دهقان معاون بازرگانی اتکا اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه کشاورزی و صنعت غذایی برای این مجموعه تشریح شد.

وی تاکید کرد: استان ایلام بر اساس بررسی های انجام شده از نظر امنیت سرمایه گذاری از جایگاه بالایی برخوردار است و شرکت های بزرگ می توانند با آسودگی خاطر در این استان سرمایه گذاری کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام گفت: این استان با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی و جالیزی ظرفیت ایجاد صنایع غذایی زنجیره ای و راه اندازی مجتمع کشت و صنعت را دارد.

رستم زاد از سازمان اتکا کشور خواست در استان ایلام مجتمع های کشت و صنعت و صنایع زنجیره ای غذایی را راه اندازی کنند.

وی یادآور شد: مردم مرزنشین ایلام دین بزرگی به گردن نظام دارند و راه اندازی طرح های تولیدی و صنعتی جبران گوشه ای از مرزداری و وفاداری آنان به نظام است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: مسوولان سازمان اتکا در این دیدار برای سرمایه گذاری در بخش صنایع زنجیره غذایی در استان قول مساد دادند.

به گزارش ایرنا، کشاورزی استان ایلام در دوره دولت تدبیر و امید در بخش های اعطای تسهیلات برای اجرای طرح های نوین آبیاری، زراعت، دام، طیور، شیلات، آبزیان، باغبانی، مکانیزاسیون، آب و خاک، صنایع، ایجاد طرح های کلانی چون احیای اراضی دشت های دهلران و مهران از حوزه آبریز سد کرخه و سامانه گرمسیری رونق چشمگیری یافته است.

مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان ۳۴۰ هزار هکتار است که ۸۰ هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی را دیم تشکیل داده است که یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی استان ایلام به شیوه های مدرن و نوین افزایش سطح این اراضی به میزان ۱۸۰ هزار هکتار است.

ارزش محصولات زراعی در این استان سالانه به ۴۰ هزار میلیارد ریال می رسد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.