تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۸

‍ از اول اسفندماه سال جاری صدور نسخ الکترونیکی آغاز می شود

‍ از اول اسفندماه سال جاری صدور نسخ الکترونیکی آغاز می شود
نگاه اقتصاد

سهیلا ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در نشستی مجازی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، بیان کرد: استفاده از ۲۰ درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می کنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می شود.

وی افزود: این افراد ۲۰ درصد سهم کارفرمایی را پرداخت نمی کنند و تنها از ۱۰ درصد حق بیمه استفاده می کنند، خبرنگارانی که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده بودند همانند سایر مشاغل از بیمه بیکاری که توسط اداره کار اعلام شد از این بیمه بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا  آسیب دیدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام ادامه داد: کارگاه هایی همچون حوزه گردشگری، رستوران ها و  تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شده است.

ملکشاهی ادامه داد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کرونا را بصورت متمرکز در تهران پرداخت کرده است و آمار خاصی از افرادی که در زمان کرونا از بیمه بیکاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.

ایشان افزود: بیمه بیکاری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا می شود و ثبت نام نیز از طریق سامانه این اداره صورت می گیرد، پنج هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیرماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند و هفت هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در ادامه گفت: همچنین ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند و نظارت و تعهداتی که کارفرما نسبت به کارگران دارند از ۲ طریق بررسی می شوند، نظارت ابتدا از اصنافی صورت می گیرد که قانون به تامین اجتماعی اجازه داده است با مراجعه بازرسان از محل کار، وجود یا عدم وجود کارگران و در خصوص ترک محل کارشان مورد تایید قرار می گیرند سپس شروع و آغاز به کار کارگران توسط کارفرمایان مورد بررسی و تحقیق بازرسان تامین اجتماعی قرار می گیرد.

***

در ادامه علیرضا رمضانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در پاسخ به سئوالات خبرنگاران و در این نشست مجازی بیان کرد:
۱۹۶ هزار نسخه الکترونیکی در ایلام صادر شده است و در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی و ۹۰ درصد هزینه های بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

وی اظهار کرد: ۳۸۲ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند که این تعداد شامل ۲۸ پزشک عمومی، ۶۲ پزشک متخصص، ۱۹ پزشک فوق تخصص، ۲۵ دندانپزشک متخصص، ۷۵ داروخانه، ۱۸ رادیولوژی، ۱۹ سنوگرافی، ۲۳ فیزیوتراپی، ۴ سی تی اسکن، ۲ ام آر ای، ۴۹ آزمایشگاه، ۴۵ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان است.

رمضانی تصریح کرد: ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی و ۹۰ درصد هزینه های بستری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است و همچنین هزینه درمان بیمارن خاص، سرطانی و صعب العلاج به صورت رایگان انجام می شود و روزانه حدود هزار و ۸۰۰ بیمار به سه مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان شامل دی کیلینیک میلاد، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه شهرستان دهلران جهت ارائه خدمات مراجعه می کنند.

ایشان یادآور شد: در حال حاضر تمام جراحی هایی که در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام انجام می شود در بیمارستان شهدای زاگرس بر حسب تشخیص پزشک صورت می گیرد و بخش ccu به طور دائم در این مکان درمانی فعال شود و بر اساس پیگیری و قول های داده شده از طرف مسئولان تامین اجتماعی و عزم نمایندگان محترم مجلس بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام سال آینده ملکی اداره خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در پایان افزود: از اول اسفندماه سال جاری دفترچه بیمه تامین اجتماعی حذف می شوند و صدور نسخ الکترونیکی همزمان با کل کشور در استان ایلام نیز در مراکز درمانی استان در حال اجرا است و امسال بیش از ۱۹۶ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.