تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

وزیر آموزش و پرورش: پیگیر بازسازی مدارس سیل‌زده جنوب کرمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش: پیگیر بازسازی مدارس سیل‌زده جنوب کرمان هستیم
کرمان - وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از مدارس آسیب دیده ناشی از سیل در شهرستان های جنوب استان کرمان گفت: با تامین اعتبار لازم پیگیر تعمیر، تجهیز و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از سیل در این مناطق هستیم.

 

یوسف نوری روز جمعه با حضور در دبیرستان دخترانه شبانه روزی کوثر رودبارجنوب و بررسی میدانی وضعیت این مدرسه گفت: در جریان بارندگی های شدید اخیر به ۶۴ مدرسه در شهرستان رودبارجنوب خسارت وارد شده است.

وی افزود: با تامین اعتبار از محل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، پیگیر تعمیر و تجهیز مدارس و بازسازی مدارسی که قدمت بیشتری داشتند و آسیب شدید دیده اند، خواهیم بود.

وی در ادامه پس از بازدید از مدرسه ابتدایی امام سجاد (ع) در روستای تمیری با ۱۲۰ دانش آموز دختر و پسر، از مدرسه سیل زده و تخریبی شهید مدرس روستای آبسردوییه رودبارجنوب با ۹۴ دانش آموز نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان وضعیت تخریب و آسیب سیل به این مدارس قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در این سفر پیگیر مسائل و مشکلات فرهنگیان منطقه نیز بود و در این زمینه قول مساعدت داد.

بهزادی پور نماینده خیران مدرسه ساز جنوب استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب هم ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با حمایت خیران، عملیات ساخت مدرسه ای ۶ کلاسه در روستای تمیر آغاز شود.

بازدید از مدارس کهنوج

وزیر آموزش و پرورش همچنین پس از آن به بازدید از مدارس عشایری خسارت دیده ناشی از سیل در شهرستان کهنوج پرداخت و در ادامه از مجتمع شبانه روزی عشایری دخترانه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در این شهرستان با ۵۰۰ دانش آموز نیز دیدن کرد.

نوری بیان کرد: ۱۰ مدرسه عشایری و ۲۵ مدرسه دیگر در شهرستان کهنوج در جریان بارندگی های شدید اخیر آسیب دیده اند.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه مقاوم سازی و بازسازی مدارس خسارت دیده، قول مساعدت داد و با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده بر استمرار آموزش حضوری دانش آموزان و انعطاف پذیری در برنامه درسی در مدارس، تاکید کرد.

نوری افزود: مهارت آموزی در مدارس و برگزاری کلاس های درس در مساجد، فضای باز، ورزشگاه ها، کانون های فرهنگی – تربیتی و… باید در دستور کار مدیران و عوامل اجرایی مدارس قرار گیرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به همراه سایر مسئولان محلی، وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.