تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۱

دبیرکمیته اجتماعی کرونا:

سفرهای نوروزی منوط به روند کرونا در کشور است

سفرهای نوروزی منوط به روند کرونا در کشور است
تهران- دبیر کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، ترددها و سفرهای نوروزی را منوط به روند این بیماری دانست و اظهار کرد: اگر روند بیماری کرونا اجازه سفر ندهد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های طرح جامع برای تردد خودروها به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال خواهد شد.

«حسین قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: شهرها و مناطق برای اعمال محدودیت‌ها از اول آذر ماه امسال رنگ بندی شده بود و طرح جامع مدیریت هوشمند شهرها را در آن زمان در سه موقعیت قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی کرد و از حدود یک ماه قبل رنگ آبی هم به این رنگ‌ها اضافه شده است.

وی با اشاره به تهیه دستورالعملی برای نوروز در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی کرونا، ادامه داد: این دستورالعمل‌ها روز شنبه(امروز) در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود که وظایف دستگاه‌ها در دو پیش فرض مشخص شده است.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در توضیح این پیش‌فرض‌ها گفت: یا شرایط بیماری به گونه ای است که امکان سفر وجود دارد که با چارچوب‌ها و قید و بندهایی می‌تواند انجام شود یا اینکه شرایط بیماری امکان سفر را نمی‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی بجز یک هفته اخیر برای خوزستان، ممنوع نبود، گفت: کد ملی کسانی که با هواپیما،قطار و اتوبوس قصد مسافرت دارند برای تهیه بلیت استعلام می‌شود. در خوزستان اعلام شده باید تست پی سی آر هم انجام شود تا اطمینان بیشتری وجود داشته باشد.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه همه این مراقبت‌ها برای محدود کردن سفرهای غیرضروری است، اگر به مردم بگوییم به سفر نروند شاید برخی کارهای ضروری داشته باشند و باید بروند. برای رفتن به سفر باید یکسری قید و بندها رعایت شود.

وی افزود: وسایل شخصی مشکلی برای تردد ندارد مگر اینکه وضعیت بیماری به گونه‌ای باشد که اجازه ورود به شهرها داده نشود. در برخی شهرها مشکلی برای تردد ندارند و می‌توانند وارد شوند اما برخی شهرها محدودیت‌هایی وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه مسئله اصلی در ایام نوروز وضعیت شهرها نیست، بلکه روند بیماری کرونا است، اظهار کرد: وضعیت شهرها و شاخص‌ها از اول آذر معرفی شده است اما باید ببینیم روند بیماری به چه شکل پیش می‌رود که این امر در تخصص مجموعه وزارت بهداشت و درمان است که متناسب با شاخص‌هایی چون مراجعه به مراکز درمانی، میزان فوتی و مسائل این چنینی وضعیت را پیش‌بینی می‌کنیم تا بر اساس همان سناریویی که در دستورالعمل ستاد ملی آماده است، اقدام شود.

قاسمی درباره سفرهای نوروزی به استان‌های مهمانپذیر و مسافرپذیر که معمولا با خودروهای شخصی به این مناطق سفر می‌کنند، گفت: کل کشور مقاصد گردشگری است که بیشتر افراد حتی برای سفرهای با مسافت زیاد هم از خودرو شخصی استفاده می‌کنند تا از استان‌های سر راه هم بازدید داشته باشند.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: باید ببینیم روند بیماری به چه شکل خواهد بود؛ اگر روند بیماری اجازه سفر ندهد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های طرح جامع برای تردد خودروها به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.